als ik mij inlog in mijn script en ga terug naar mijn index krijg ik dit
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/nltutsbe/domains/jippii-help.be/public_html/welkom.php:12) in /home/nltutsbe/domains/jippii-help.be/public_html/config.php on line 5
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/nltutsbe/domains/jippii-help.be/public_html/welkom.php:12) in /home/nltutsbe/domains/jippii-help.be/public_html/login.php on line 18
waar mijn useroptions enzo moeten komen te staan nu heb ik de headers van mijn index al weggelaten en krijg nog steeds dit
je moet maken dat session_start() zeker bovenaan staat vooraleer de HTML headers verstuurd zijn... de fout zegt het zelf.. :)
(edit:)
heb de website bekeken en dat is inderdaad het probleem... je krijgt de foutmelding net boven je login... met andere woorden de headers van de HTML is al verstuurt... session_start() zou boven <head></head> moeten komen... niet in de body
ah bedankt het is gelukt nu ik tog aan het vragen ben na dat ik ingelogt ben zou ik graag op de plaatst waar het login form staat wat info willen zetten voor de members zoals Welkom "gebruiker" Logout link useroptions link en als ik dan als admin ingelogd ben zou daar nog Admin cp link moeten komen ook ma ben al 2 dagen aan het zoeken en doen maar heb geen id welke code ik daar voor moet gebruiken
je moet tijdens je loginscript dan info zetten in $_SESSION['iets'] vb naam of id... dan kan je je eventueel een functie maken get_user(); zodat je ineens alle info over de gebruiker hebt.
na de login kan je hem doorsturen naar een nieuwe pagina... (gebruik wel een isset($_SESSION[]) check) zodat niet-ingelogde mensen niet binnenraken.
dus in je login zet je
$_SESSION['id'] = $id;
(van de gebruiker die inlogt)
dan ga je naar de pagina waar de mensen voor moeten ingelogd zijn.
daar zet je vanboven:
session_start();
(wordt meestal in general.php gezet, ik weet niet als je daarmee werkt)
erna:
if (isset($_SESSION['id']))
{
<?
HTML HTML HTML
<?php
}
else
header("Location: index.php", true, 302);
heb dat gdn en dan dat ander op de pagina gezet waar je voor geregistreerd moet zijn maar dan krijg ik dit Parse error: syntax error, unexpected '<' in /home/nltutsbe/domains/jippii-help.be/public_html/leagueadd.php on line 7
stukje code:
<?
require("safe.php");
session_start();
if (isset($_SESSION['id']))
{
<?
HTML HTML HTML
<?php
}
else
header("Location: index.php", true, 302); ?>
Heb je al es gekeken wat de volgende link oplevert:
[google]"Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent "[/google]?
da probleem met de send header is al opgelost het enige dat nog niet lukt is het probleem dat ik uitlegde by mijn vorige post leest ff door wat Caius zei dan snap je het mss