ik ben bezig met een website voor iemand. het werkt prima in FF v. 3, echter zijn er twee problemen die optreden in IE7.
ten eerste sommige pagina's werken wel in IE7, maar andere gaan helemaal naar links. ik heb de code al een keer gevalideerd, maar niets werd gevonden.
de hoogte van div menu staat hoger in IE7 dan het zou moeten zijn.
ik gebruik de volgende structuur voor het website:
container:
menu ==dicht
wrapper :
header ==dicht
content ==dicht
wrapper == dicht
container ==dicht
wat ik vreemd vind, wanneer ik alle code's binnen dreamweaver valideer, dan krijg ik geen errors op XHTML 1.0 Transitional. maar die valideer van W3 geeft wel foutmelding. welke is betrouwbaar vraag ik mij af?
overigens bovenstaand issue heb ik opgelost. ik had keywords boven doctype gezet.
[qoute]en waarom je op je site het w3c logo zetten als dit het resultaat is.[/qoute]ik heb die valid logo eerder op mijn website geplaatst dan het firefox verspreidfoto. dus vandaar.
één probleem is iig opgelost en dan nu het tweede :D
de hoogte van div menu staat hoger in IE7 dan het zou moeten zijn. ik gebruik de volgende css code voor menu:
ik weet idd dat je body en html een keer hoeft af te sluiten, maar ik heb menu.php en header.php geinclude in alle pagina's. tot mijn verbazing zag ik dat die valideer w3 het doctype bij div menu nog een keer laat zien.
komt dit omdat ik een php bestand met doctype include?
niet hoeft, maar moet// anders krijg je errors te zien, en die wil je niet ;)
Sja, dat je dubbele DOCTYPES krijgt, is waarschijnlijk omdat je dit include maar ook in je bronbestand zelf staat?
Sowieso hoort het niet, en geeft errors. Daarnaast moet je altijd valideren met W3C standaarden. Dreamweaver heeft een leuke validatie maar is niet gericht op de W3C standaarden, dus valideer altijd met W3C.
in de index.php heb ik staan :
<div id="menu"> <?php include("menu.php")?>
</div>
in de index.php heb ik idd een doctype staan, maar ook in menu.php een doctype. ik vraag mij af of het mag dat ik enkel div + ol content mag gebruiken zonder verder html elementen en dat opslaan als een php bestand
Gelieve Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.