ik ben bezig met een website voor iemand. het werkt prima in FF v. 3, echter zijn er twee problemen die optreden in IE7.
ten eerste sommige pagina's werken wel in IE7, maar andere gaan helemaal naar links. ik heb de code al een keer gevalideerd, maar niets werd gevonden.
de hoogte van div menu staat hoger in IE7 dan het zou moeten zijn.
ik gebruik de volgende structuur voor het website:
container:
menu ==dicht
wrapper :
header ==dicht
content ==dicht
wrapper == dicht
container ==dicht
niet hoeft, maar moet// anders krijg je errors te zien, en die wil je niet ;)
Sja, dat je dubbele DOCTYPES krijgt, is waarschijnlijk omdat je dit include maar ook in je bronbestand zelf staat?
Sowieso hoort het niet, en geeft errors. Daarnaast moet je altijd valideren met W3C standaarden. Dreamweaver heeft een leuke validatie maar is niet gericht op de W3C standaarden, dus valideer altijd met W3C.
Dus wat was er fout aan mijn post? Het moet dus gewoon enkel uit PHP bestaan want dat voorkomt fouten.
@Mohamed: Als je de <ol> in een echo zet moet er geen probleem zijn.
thanks voor deze tip. ik ga het vanavond testen.
btw kan ik hiermee het probleem oplossen dat div men in FF v. 3 gelijk staat aan het content div, terwijl dit hoger staat in IE7
Het eenvoudigst is om 1 standaard pagina te maken, waarin je alle HTML headers e.d. al hebt staan, in de rest van de pagina's genereer je Alleen content waarin geen nieuwe headers worden gemaakt.
ik heb de html errors opgelost en zowel html als css zijn nu volledig valid. echter ik loop tegen het volgende probleem aan:
er is nu teveel witte ruimte tussen de divs in header en de header border.
op de header heb ik 3 divs aangemaakt en ik gebruik de volgende code:
Kan je even een plaatje maken wat je precies bedoelt, ik zie namelijks niks fout aan zowel je webpagina als je code... En aangezien je site ook wit is, snap ik niet welke witmarge je bedoelt :P
volgens mij heb ik grijze haren gekregen op mijn kop voor de code van deze website, maar het is uiteindelijk wel gelukt :D
ik vraag mij echter af of het nu goed is de manier die ik heb gebruik om dit te realiseren.
ik heb nu een foto en een div in de header staan. zijn foto heb ik toegevoegd als background voor de div en de tekst heb ik gezet aan de rechterkant. dit is mij dus enkel gelukt nadat ik zijn foto heb toegevoegd als background, want anders kwam de tekst en de foto niet op een lijn te staan.
initieel heb ik het op volgende manier geprobeerd: een foto in de header and 2x divs. vervolgens heb ik div_k (welke zijn foto bevat) een float-left gegeven. hierna kwam div_t wel naar links, maar de content kwam ook naar boven. dit was absoluut dus niet de bedoeling. ik heb nog een div geplaatst onder die 2x divs en toen kwam de grote witte ruimte..