Is het mogelijk om een computer als server te gebruiken.
Wand ik wil effe een eigen server opzetten en er dan een beetje mee ervaring mee op te doen of moet ik egt een server gaan kopen.
kom je al een heel eind ik denk dat je het beste
even op Google kunt zoeken ' pc als webserver gebruiken'
kunt typen en denk dat je dan wel wat vind wat je wat
aan zult hebben geloof dat er wel de wereld tutorials te
vinden zijn hierover.
Ik moet twee belangrijke porte vrij hebben 21 en 80, waar kan ik vinden of mijn ISP die porten blokeerd ik zit bij KPN maar op hun site is het niet egt te vinden.
Ik moet twee belangrijke porte vrij hebben 21 en 80, waar kan ik vinden of mijn ISP die porten blokeerd ik zit bij KPN maar op hun site is het niet egt te vinden.
Je moet deze poorten in je modem/router open zetten.
Joey, het is niet echt representatief om jouw avatar en jouw taalgebruik te combineren... ;-)
Het heeft niets te maken met jouw provider, enkel de router. KPN blokkeert de poorten voor (s)ftp, mail en apache niet, je moet deze enkel open zetten in je router. Zoek even op [google]portforwarding[/google], en dan jouw type router :)
Onthoud dat wanneer je een modem hebt, daar ook de poorten voor open moet zetten en dat laten verwijzen naar je router. En in de router weer verwijzen naar pc. Zo is het bij mij dan.
En ik denk dat het ook erl handig is op MySQL open te zetten (waarschijnlijk) poort 3306
Nah nee, dat hoeft niet. Over het algemeen wordt de verbinding tussen PHP en de achterliggende MySQL-database lokaal gemaakt (localhost), dus als je dan poort 3306 open gaat zetten is dat alleen een extra beveiligingsrisico.
En nog een tip zorg dat je alle wachtwoorden ff op papier zet.
Hmm...een van de eerste dingen die senioren leren als ze computerles krijgen, is dat ze wachtwoorden (evenals pincodes) toch echt niet op moeten schrijven. Want waar bewaar je die? Op een makkelijke plaats, bv. een bureaulade. En waar zou iemand zoeken die op zoek is naar wachtwoorden? Juist ... ;)