Hallow,
Ik ben volledig nieuw op deze site en ook in PHP.
Ik zal even zo goed mogelijk het probleem proberen te omschrijven.
Ik zit in een sportclub en we hebben dus ook een site, maar onze sitebeheerder (ook een lid van onze club) heeft een error gekregen sinds kort. Hij vroeg aan mij (omdat ik ICT volg op de hogeschool) of ik hier raad mee wist, maar ik heb nog geen PHP gezien, dus voor mij is dit vrij chinees-achtig...
de error dat hij krijgt (of ja op de site) is Fatal error: Out of memory (allocated 65273856) (tried to allocate 24 bytes) in /web/---/---.be/www/class_Excelreader/OLE.inc on line 28
Ik heb via deze site al wat te weten gekomen, van dat een bepaald geheugen vol zit. Maar welk geheugen is dat dan? RAM-geheugen of de grootte van de opslagplaats van de site??
En hoe kan ik dit eventueel oplossen?
mss een noobvraagke (want ik ben in php een noob:p) ik vind nergens een php.ini ofzo...
ik bekijk via filezilla de site (dus ik kan alle bestande etc. aanpasse)
maar ik vind deze file niet. of moet die er zowiezo instaan?
mss staat deze erwel in onder een andere naam bv. test.ini
kan dat ook? zolang de extensie juist is (.ini)
???
zit het bedrijf bij een hosting bedrijf of beheert het bedrijf wat je helpt hun eigen server, want bij een hosting bedrijf kom je vaak niet bij je php.ini.
Wat je kan proberren is kijken naar de functie ini_set() in php.
Als je het hebt gehost ergens kan je meestal niet zelf bij je php.ini
Dan moet je je host heel lief aankijken of hij dat groter wil instellen
Maar het lijkt me dat je een bug in je script hebt als je over zo'n limiet gaat of een heeeeel grote query of iets dergelijks doet want dit heb ik nog nooit gezien
we hebben onze eigen server normaal, we hebben een .be site, maar de sitebeheerder doet alles zelf, dus we hebben geen buitenstaander de opdracht gegeven om onze site op te stellen en te onderhouden enal, we doen alles zelf.
Dus als ik die ini set() erbij zet in het PHP file dan moet het verholpen zijn?
Welke waarde kan ik best tusse de haakjes zetten?
en waar moet deze regel ergens staan? helemaal in het begin??
Als je het hebt gehost ergens kan je meestal niet zelf bij je php.ini
Dan moet je je host heel lief aankijken of hij dat groter wil instellen
Maar het lijkt me dat je een bug in je script hebt als je over zo'n limiet gaat of een heeeeel grote query of iets dergelijks doet want dit heb ik nog nooit gezien
EDIT tom was me al voor :)
zo te zien probeert de eigenaar een excel bestand up te loaden(te zien aan de class), als er aardig wat gegevens instaan ben je er snel overheen.
Probeer dit is bovenaan het desbetrefende bestand waar de error in zit te zetten:
<?php
ini_set("memory_limit","groote");
?>
natuurlijk moet je op groote een eenheid zetten, bijvoorbeeld 16M
nu krijg ik soort van dezelfde error, maar met andere waardes en een andere lijn ?!
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 71 bytes) in /web/---/---/www/class_Excelreader/OLE.inc on line 106