Hallow,
Ik ben volledig nieuw op deze site en ook in PHP.
Ik zal even zo goed mogelijk het probleem proberen te omschrijven.
Ik zit in een sportclub en we hebben dus ook een site, maar onze sitebeheerder (ook een lid van onze club) heeft een error gekregen sinds kort. Hij vroeg aan mij (omdat ik ICT volg op de hogeschool) of ik hier raad mee wist, maar ik heb nog geen PHP gezien, dus voor mij is dit vrij chinees-achtig...
de error dat hij krijgt (of ja op de site) is Fatal error: Out of memory (allocated 65273856) (tried to allocate 24 bytes) in /web/---/---.be/www/class_Excelreader/OLE.inc on line 28
Ik heb via deze site al wat te weten gekomen, van dat een bepaald geheugen vol zit. Maar welk geheugen is dat dan? RAM-geheugen of de grootte van de opslagplaats van de site??
En hoe kan ik dit eventueel oplossen?
Nee, zoals je ziet gebruik die OLE dus heel erg veel geheugen. Ik zou nu eerder gaan zoeken bij OLE dan bij memory zelf. (memory verhelpt het probleem wel, maar niet de oorzaak van het probleem) Als 10 gebruikers volledig geheugen gebruiken heb je al een hele boel geheugen.
hij geeft een fout (als je op de site gaat kijken) op de regel dat start met return....
Waar de site problemen bij geeft is bij de link van de foto's, contactgegevens, ledenlijst en links naar andere sites
En wat doet je functie ord?
Je bent nu namelijk 4* die functie aan het aanroepen en aangezien je een error krijgt zal het daarin fout gaat.
Ik weet niet wat je precies allemaal doet (ja ik zie wel dat je met bitwise operators bezig bent maar niet wat je functie doet)
[quote=edit]Ik zie nu dat het een php functie is (a).
Maar dan is mijn vraag waarom je eerst bitwise bezig bent en het dan behandeld als een string en de ascii opvraagt.
ik hoop da je er zo wa beter aan uit kunt :p kan zijn da er nog wa ontbreekt, tis een programma van tege de 1400 regels :s....
en ik kan er kop noch staart aan krijge (ken niets van php, of toch bitter weinig)..
kunnen zetten (nog beter tussen <?php en ?>[/ignore]
Hoe groot is het bestand dat je hier in leest?
$this->data = file_get_contents($sFileName);
Je kunt anders kijken naar de [php]fopen[/php], [php]fread[/php], [php]fclose[/php] combinatie, dan lees je steeds een stukje en kun je dat verwerken. Of is het echt nodig het gehele bestand in 1 keer te hebben?
het rare is, de persoon die de site beheerdt heeft dus niets veranderd aan de code of wat dan ook. De fout is er ineens ingeslopen! Misschien heeft het dan wel met een bepaald geheugen te maken?!
Maar hij heeft ook geprobeerd een deel foto's eraf te halen, maar dit had ook geen enkel effect...
Ligt dat nu aan mij, of is dat raar?!
het rare is, de persoon die de site beheerdt heeft dus niets veranderd aan de code of wat dan ook. De fout is er ineens ingeslopen! Misschien heeft het dan wel met een bepaald geheugen te maken?!
Maar hij heeft ook geprobeerd een deel foto's eraf te halen, maar dit had ook geen enkel effect...
Ligt dat nu aan mij, of is dat raar?!
nee, dit komt waarschijnlijk doordat de beheerder een erg groot bestand upload, normaal upload hij misschien kleinere bestanden. Maak eens in excel een documentje aan met niks erin en sla die op, probeer dit daarna up te loaden werkt dit wel.
maar zoals de rest ook al zeiden: er kan ook een fout in het script zitten, nu heb ik het niet doorgenomen omdat dat niet zo fijn is op 3.5" scherm, maar het zou goed kunnen.
probeer anders telkens de waarde te vergroten, je probeerde net 16M, zet daar eens 20M of groter in(als het nogsteeds niet werkt, groter maken).