Hoi,
ik krijg mijn cronjobs maar niet aan de praat, het is de bedoeling dat een script elk uur 1x wordt gedraait maar dit wil maar niet lukken. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Cronjobs gebruiken? Beter en overzichtelijker is om een cronjob zelf te maken. Bij iedere page load kijken of het uur alweer verstreken is (of in dit geval hoe vaak het uur verstreken is dat je voor het laatst het script hebt gedraaid, sla je op in je database) en zo vaak draai je dat script af. Veel makkelijker en overzichtelijker.
Het is er zeker niet te zwaar voor maar het is de bedoeling dat elk uur een aantal gegevens in de db gaan/verwijderd worden hangt er van af. De cronjobs worden al gecontrolleerd door een script bij pageloads maar ik heb die cronjob van DA nodig om het juist stabieler te doen draaien, als het niet elk uur wordt uitgevoerd kloppen er een aantal gegevens niet..
Ten eerste twijfel ik of het wel nodig is.
Maar de reden dat het niet werkt is dat je het path naar php er niet voor hebt staan. Dit is nodig om het te laten werken.
Waarom wordt er zo gedaan hier? Als Paradox een cronjob wil gebruiken, maar het niet werkt, dan moet je niet gaan zeggen, zoek een andere manier om het zelfde te bereiken. Dan moet je juist de oplossing geven, daarvoor komt hij hier.
Maar aangezien het een MMO(RPG) is, is het vast de bedoeling dat er om het uur geld bij komt. Ook dan is een cronjob veel makkelijker, want het doet nog steeds waar het voor gemaakt is.
Het kan zijn dat je er bijv "php" voor het command moet zetten, maar het kan ook zijn dat je het volledige path van php er voor moet zetten.