Hoi,
ik krijg mijn cronjobs maar niet aan de praat, het is de bedoeling dat een script elk uur 1x wordt gedraait maar dit wil maar niet lukken. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Scrn:
Ziet er al geloofwaardiger uit.
Maar dan nog eens de vraag, waarom wil je hier zo graag cron jobs voor gebruiken? Dat lijkt mij in dit geval echt niet nodig.
Paradox™ schreef op 01.03.2009 09:57
als het niet elk uur wordt uitgevoerd kloppen er een aantal gegevens niet..
In dat geval lijkt me dat er eerder iets niet klopt aan je script, dan dat je een bepaald script elk uur moet uitvoeren.

Zo te zien wil je hier gegevens updaten die alleen up-to-date moeten zijn zodra een bezoeker je website bezoekt. In dat geval is het toch voldoende om juist op dat moment te bepalen hoeveel uur er sinds de laatste update verstreken is en vervolgens de gegevens aan de hand daarvan te updaten?

Tommy
dan moet je niet gaan zeggen, zoek een andere manier om het zelfde te bereiken.
Maar voor dit doeleinde zijn cronjobs helemaal niet zo geschikt, dus waarom zou je geen betere manier aanraden? Een cron-job hoeft bijvoorbeeld om een of andere reden maar een keer niet uitgevoerd te worden, en je mist direct een update! Dat voorkom je als je update zodra een bezoeker je website bezoekt.
Vang de errors eens op.

/usr/local/bin/php -q -f /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/run-crons.inc.php   >  /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/error.txt 2>&1

De errors staan dan in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/error.txt
Heb ik gedaan, dit heb ik nu staan (ze worden nu toch elk u uitgevoerd zoals ik heb staan he?)
Elk heel uur ja.
Bedankt SanThe, er is idd een error

Warning: include(inc/_cron_second.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/config.inc.php on line 47

Warning: include(inc/_cron_second.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/config.inc.php on line 47

Warning: include(): Failed opening 'inc/_cron_second.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/config.inc.php on line 47

Warning: include(inc/_cron_hour.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/config.inc.php on line 67

Warning: include(inc/_cron_hour.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/config.inc.php on line 67

Warning: include(): Failed opening 'inc/_cron_hour.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/config.inc.php on line 67

Warning: include(inc/config.inc.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/functions.inc.php on line 2

Warning: include(inc/config.inc.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/functions.inc.php on line 2

Warning: include(): Failed opening 'inc/config.inc.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/functions.inc.php on line 2

Warning: include(inc/htmlfunctions.inc.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/functions.inc.php on line 3

Warning: include(inc/htmlfunctions.inc.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/functions.inc.php on line 3

Warning: include(): Failed opening 'inc/htmlfunctions.inc.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/inc/functions.inc.php on line 3

Warning: fopen(logs/12-01.03.09.log): failed to open stream: No such file or directory in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/run-crons.inc.php on line 6

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/run-crons.inc.php on line 7

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/rel118/domains/paradox-productions.net/public_html/t2k/run-crons.inc.php on line 8

Zal wel kunnen oplossen =)
Je zal de path's moeten aanpassen neem ik aan.
Maar waarom gaat het allemaal wel en krijg ik geen errors als ik zelf het bestand in m'n browser bezoek via de url?
Het bestand dat jij aanroept met de cron, staat de dir inc in dezelfde map?

Reageren