Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed boek voor AJAX.
Ik leer het beste uit boeken en niet van internet, want ik hou ervan om uit iets te lezen in plaats ván iets ;)..
Heeft er iemand een suggestie, op bol.com twee boeken gevonden, maar die kregen en niet al te goede beoordeling, wellicht hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
ps. weet niet of dit de juiste forumcategorie is, maar OK...
Dan kan je misschien beter een boek over javascript lezen, want dat is min of meer waarmee je ajax-applicaties maakt? Zijn Engelstalige boeken ook een optie? In dat geval kan je ook eens naar de boeken van uitgever O'Reilly kijken.
Javascript ken ik wel redelijk en heb ik ook een boek van doorgeworsteld, maar daar kreeg ik niet echt voldoening uit. Engelstalige boeken liever niet, ook al beheer ik het engels goed, ik vind het fijn om Nederlandstalige boeken en voorbeelden te hebben. De boeken van Academic Service was ik altijd erg tevreden over (tot het boek van PHP5 waar geen bal van klopte...) maar die hebben geen boek over Ajax...
Ik wil het liefste gewoon Ajax leren. jQuery, Prototype o.i.d. gebruik ik nu ook al. Het kan wel makkelijk te leren zijn, maar ik wil gewoon graag een boek zoals eerder aangegeven ;-)..!
Dit zijn de enige twee Nederlandstalige boeken die bol.com heeft, maar ze krijgen niet zulke goede recensies. Ik denk toch echt dat je beter naar een Engelstalig boek kan uitkijken.
ik heb voor mijn opleiding ooit ook dikke pillen moeten aanschaffen, en daarvan zitten de meesten nog steeds in het plastic. gewoon alles zelf geleerd via w3schools, en genoeg geleerd om mijn pagina's in 100% ajax te maken.
boeken vind ik persoonlijk onhandig, met onrelevante voorbeelden.
als ik jou was, gewoon googlen op ajax, staan genoeg tutorials op die daadwerkelijk gericht zijn op hetgeen jij wilt leren.