Beste PHP-ers!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed boek voor AJAX.
Ik leer het beste uit boeken en niet van internet, want ik hou ervan om uit iets te lezen in plaats ván iets ;)..

Heeft er iemand een suggestie, op bol.com twee boeken gevonden, maar die kregen en niet al te goede beoordeling, wellicht hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

ps. weet niet of dit de juiste forumcategorie is, maar OK...
Maar het feit blijft dat ik het beste uit een boek leer, ook al zijn het wellicht onrelevante voorbeelden. Ik wil gewoon de basis leren en niet via internet.

Maar ik heb zo'n idee dat de boeken van bol.com momenteel de enige Nederlandstalige zijn en die krijgen allebei niet zo'n mooie recentie...
Ik blijf verderzoeken :)! Toch bedankt voor jullie commentaar!
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is 'de basis' van Ajax niet meer dan het XMLHttpRequest object. Je kan ook een goede tutorial opzoeken en die uitprinten (er bestaan tegenwoordig van die handige apparaten die papier eten, en het daarna beschreven weer uitspuwen. Printers of zoiets heten ze.)? Op deze site staan wel een paar aardige.
Haha, Ik weet het ik weet het, ik ben nog een beetje van de oude stempel ;).. Maar ik vind het gwn fijn om uit een boek te werken, zo heb ik tenslotte ook PHP geleerd ;).. Ieder zijn voorkeuren toch?
Ik snap het helemaal, ik lees zelf ook liever een boek dan van het scherm. ;) Alleen als het boek er niet is, moet je denk ik naar 'the next best thing' grijpen. Bijvoorbeeld een boek in het Engels of een uitgeprinte tutorial.

Misschien kan je trouwens eens naar een goeie boekhandel gaan en daar eens wat (Nederlandstalige) Ajax-boeken doorbladeren? Of mischien wordt ergens op internet een Nederlandstalig boek tweedehands voor een prikkie aangeboden? Het hoeft natuurlijk geen héél slecht boek te zijn als de recensies (één of twee recensies op bol.com hoeft nog niet veel te zeggen) niet zo lovend zijn, een beetje slecht kan ook. En dat kan je wel weer gebruiken als basis. Zo heb ik ook ooit PHP geleerd (Peter Kassenaar's basisboek PHP4.2 of zoiets).
Haha ik heb hetzelfde boek geleerd, ook van Peter Kassenaar :-)!
Ik ga eens rondneuzen in wat boekhandels :D!

Bedankt voor de tips!

Reageren