Hoi,
ik heb een oude pc omgebouwd naar een windows gaming server voor css en nu vroeg ik me af of het mogelijk is om die "server" van op "afstand" te laten afsluiten.. Dus dat ik met mijn gewone pc een script of een programma moet openen en dan de server automatisch afsluit..
(Geen crossloop/andere hulp op afstand programma's aub)
Via SSH zou dat wel moeten kunnen (weet niet of het met Windows ook zo kan, maar vermoed van wel). En opstarten kan eventueel ook, via WakeOnLan.
wakeonlan voor opstarten, en remote desktop voor afsluiten :p
Ligt eraan wat je precies wilt afsluiten. Wil je je CSS server stoppen, of echt gewoon geheel uit?

Makkelijkste is gewoon even iets van (W)(X)AMP(P) te installeren, beveiligen met username/password en vervolgens een afsluiten.php te maken met gewoon de DOS code om af te sluiten:

Niet zeker..

shutdown /t 0

En die op de volgende manier te laten uitvoeren:

shell_exec('shutdown /t 0'); // Of wat die code ook is..

Hope it helps! (BTW, wat is dadelijk je CSS server? Speel het ook ;-))
Paradox™ schreef op 19.03.2009 22:54
nu vroeg ik me af of het mogelijk is om die "server" van op "afstand" te laten afsluiten..

maybe with a "laser"
Gaat wakeonlan op alle pc's aangezien dit wat oude brol is die ik gebruik..
Onbekend chinees moederbord, oude d-link netwerkkaart, amd athlon 0.99Ghz processor etc etc XD..

Kan iemand me wat helpen om dit in te vullen?

ipconfig van "server"

Moet ik poort 7 - 9 portforwarden?
Of WakeOnLan ondersteund wordt, hangt af van je moederbord (BIOS). Om dat te weten kijk je in je BIOS en zoek je naar de term WakeOnLan, of je googled op het merk/type van je moederbord. Je moet het waarschijnlijk eerst aanzetten voordat je het kan gebruiken.

Voor het invullen vul je het MAC-adres (physical address) in: 00-50-BA-A3-76-D8. Internet address is waarschijnlijk het adres waarmee je server het internet opgaat (WAN-adres). Subnetmask is 255.255.255.0. Ik weet niet wat je bij send options kan kiezen, maar waarschijnlijk moet je hem op internet laten staan. Port nummer maakt niet zoveel uit, maar zet hem maar op 7. Je moet waarschijnlijk ook nog je router aanpassen: port 7 moet openstaan in de firewall en je moet broadcasts doorsturen over het lokale netwerk (je kan idd ook proberen de port direct te forwarden). Wat voor router heb je?

p.s. ik heb exact hetzelfde kleurtje "matrixgroen" in mijn command prompt :P
D-LINK DIR 536, vind het een leuk contrast dat "matrixgroen" op zwart ^^..
Waar vind ik mijn WAN-adres? Of is dat gewoon telenet.be? (DNS Suffix....)
Ik heb nu poort 7 tot 9 geforwarded..
Je WAN-adres (formaat: xxx.xxx.xxx.xxx) is het adres waarop je verbonden bent op internet. Dit vind je vaak in je router onder 'status' of iets dergelijks, of via www.watismijnip.nl (mits je niet met een proxy verbonden bent).

Bedoel je trouwens niet D-LINK DIR-635? Een DIR-536 kan ik niet echt vinden. :P Probeer het eerst zo eens, wellicht dat die broadcasts over het netwerk standaard doorgelaten worden.
Als je geen onboard netwerkkaart hebt geef ik je een kleine kans dat WoL gaat werken, maar dat kan je zo zien, dan moet er een los kabeltje tussen je mobo en netwerkkaart zitten.

Reageren