Hoi,
ik heb een oude pc omgebouwd naar een windows gaming server voor css en nu vroeg ik me af of het mogelijk is om die "server" van op "afstand" te laten afsluiten.. Dus dat ik met mijn gewone pc een script of een programma moet openen en dan de server automatisch afsluit..
(Geen crossloop/andere hulp op afstand programma's aub)
Als je geen onboard netwerkkaart hebt geef ik je een kleine kans dat WoL gaat werken, maar dat kan je zo zien, dan moet er een los kabeltje tussen je mobo en netwerkkaart zitten.
Er is een kabeltje met 3 pinnen van de netwerkkaart met het moederbord verbonden =)..
Bumb, WakeOnLan gaat nog steeds niet..
Kan iemand me stap voor stap uitleggen wat er precies moet gebeuren?
1. Ik heb in het bios boot van lan aangezet
2. Ik heb gecontroleerd of het kabeltje van de netwerkkaart verbonden was met het moederbord.
3. .. ?
Moet ik hier ook nog poorten voor forwarden ofzo?
Dat wil dus zeggen dat je ergens een server in je netwerk hebt staan waar deze computer vanaf moet opstarten/booten. Dus niet meer vanaf zijn eigen harddisk.
[quote='Paradox™ schreef op 20.06.2009 19:34']1. Ik heb in het bios boot van lan aangezet
Dat wil dus zeggen dat je ergens een server in je netwerk hebt staan waar deze computer vanaf moet opstarten/booten. Dus niet meer vanaf zijn eigen harddisk.[/quote]
Sorry bedoelde WakeOnLan aangezet