Hoi,
ik draai nu m'n eigen css server op een oude pc met windows xp pro als os, nu zou ik graag ftp installeren omdat dat een stuk makkelijker is om dingen aan te passen en nieuwe plugins te installeren etc etc..
Weet iemand hoe dit kan? (NIET DE STANDAARD FTP VAN ISS VAN MICROSOFT AANGEZIEN IK DE CD NIET MEER HEB)

Ik zoek dus niet naar een ftp programma zoals flashfxp om zelf met een server te verbinden maar de service op server die draait zodat je er mee kan verbinden..

Dank bij voorbaat!!
Met Vriendelijke Groet,
Paradox.
ik gebruik een FTP Server van Bulletproof kost wel geld natuurlijk tenzei je mijn manier gebruikt maar goed :-) dat weet je zelf ookwel
Vraagje @ Paradox,

Staat die XP pctje, in je locale netwerk ?

zo ja.. Waarom dan FTP gebruiken ipv een share-d folder ?

Op de map gaan staan waar je anders je FTP had binnen willen laten komen, rechtermuis op die map, "Delen en beveiligen" kiezen, passende naam geven.

op de andere pc \\pcnaam of \\ipnr in de browser intikken,
eventueel kun je de share een 'drive letter' toekennen.

zo nee: Jammer dacht snelle oplossing te geven :) Maar er zijn genoeg FreeWare FTP servers.

Grts. René
Je kan zoiets proberen. Gratis FTP server. Als je verder wilt zoeken, zoek dan op 'FTP server', 'FTP daemon' of 'FTPd'.

Houdt wel in je achterhoofd dat FTP voor het verplaatsen van bestanden is. 'Dingen aanpassen' is meer iets wat je met SSH zou doen.
FileZilla server
Bedankt Arjan! Cerberus FTP server is perfect!!
Hmm cerberus is toch niet zo interessant, instellingen zijn niet echt handig.. Ga eens filezilla proberen =)..

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

@ SanThe; was 24u later => dit is niet bumpen?
filezilla gebruik ik zelf ook,
wel ff wennen, maar toch een erg goede ftp ;)...zeker een aanrader :)
Niet om zelf met een server te verbinden he, maar om een ftp server te runnen..
Tlukt ook niet echt goed.. Iemand die er nog kent?
Ik kan je echt zwaar filezilla aanraden, best beveiligd, werkt op alle OS, snelste, en meeste opties...

Zeg anders wat er niet lukt :)

Reageren