Iedereen kent het principe 'profielenwebsites' wel, je krijgt een gastenboekje, kan wat fotos toevoegen, nieuwsposts enz...

Maar nu is de vraag, hoe kan je aan zo'n site een meerwaarde geven? Ik heb zelf een soortgelijke site, maar wil iets aanbieden dat echt bezoekers kan trekken.... Alleen heb ik geen flauw idee...

Iemand tips? :)
Thx :)
@Kasper: Daar heb je wel een punt.. Er zijn er verdomd veel op het internet... ;)

@Webmakerij: Een kalender per user zint me wel... Binnenkort eens werk van maken... :)
Hmm....misschien iets van dat een gebruiker een online radio kan instellen en dat bezoekers die radio horen bij het bezoeken van een specifiek profiel? rss bij updates van het profiel? kalender per gebruiker is idd ook een goeie.

Hmm....denktank laten werken...mogelijkheid tot persoonlijke quizjes? Pfew, verder kom ik niet hoor :D
Nog zomaar een ideetje

Knoppen als Bekijk mijn profiel op I see yoe.be

of een e-mail functie in de vorm van vertel door, ook misschien dat het profielin het bericht al wordt mee gestuurd
@Kasper: radio gaat me traffic vreten veronderstel ik.. Hier heb ik al een request over gehad ;)

@Webmakerij:
Nog zomaar een ideetje

Knoppen als Bekijk mijn profiel op I see yoe.be

Begrijp ik niet... :-/

Email functie kan ik maken, maar dan moet ik opletten met abuse... Er zijn altijd wel rotte appels die hier willen mee flooden.. Ik heb overal een beveiliging van 30 seconden, maar toch...
Ik bedoel dat ik als lid dus naar mijn vrienden (ook al zijn deze nog geen lid) een e-mail bericht kan sturen met bijvoorbeeld:

"Bekijk mijn profiel op I see Yoe.be" en dan e.v.t. een klein stukje van het profiel meezenden.

En met die knoppen zat ik te denken aan knoppen die je op je website kan plaatsen.
Het mailen ga ik ook inbouwen.. ;)
Kalender eventueel ook :)
Maar dat zal voor morgen avond zijn...
Bedankt voor alle tips hier al :)
Het idee 'profielen-site' bestaat al jaren cu2 heeft hier ruim 5 jaar geleden de blits mee gemaakt, en op dit success zijn er twee of drie andere sites die ook best successvol zijn, en het principe werkt goed binnen al bestaande 'communities'.

Je brengt niets verniewends met een profielensite. Je kan er een versiering omheen doen, maar het veranderd niets aan dat je een uitgemolken principe gebruikt om een community op te starten? (Waarom wil je eigenlijk een profielen site?)

De juiste vraag die vooraf gegaan zou moeten zijn aan je vraag 'Hoe geef ik een profielen site meerwaarde?' is de vraag: "Heeft nog een profielen site uberhaupt wel iets toe te voegen?", die je slynx ontwijkt.

Zou je CU2 niet meer in het perspectief moeten plaatsen van vijf jaar gelden: het internet in opkomts en een hoop volk heeft geen idee hoe je iets op internet krijgt, en op eens is daar cu2, en kan je je eigen pagina maken, en ook nog eens aan je vriendjes laten zien.

Vijf jaar later: naast cu2 is er veel meer kennis over informatie op internet zetten, en is ook het bouwen van een profielensite bijna even gemakkelijk geworden als een profiel bouwen op een zelfde site.

Daarom zou ik graag je motivatie voor het bouwen van een dergelijke site willen weten (ik snap dr namelijk niets van, misschien is het leuk om te proberen, maar je hebt in den beginne natuurlijk niets te melden, geen userbase, en nog minder reden om dit te bouwen - afgezien van een studieproject?)
Arend schreef op 09.03.2005 23:55
Het idee 'profielen-site' (...) afgezien van een studieproject?)

Laat hem toch. Is die tenminste van de straat ;)
Rafael schreef op 09.03.2005 21:34
@Webmakerij: Een kalender per user zint me wel... Binnenkort eens werk van maken... :)
Bespaar je zelf de moeite zal ik zeggen. Ik heb tot ~2 jaar terug erg veel op xhale.nl gezworven en daar kregen ze op een moment ook van die user kalenders. Niemand gebruikte het en het staat ook erg rommelig.

Een maand of anderhalf later kwam er ineens een optie in het profiel om dat onding uit te mikken. Denk dat het de meest gebruikte optie was op de website.. ;)

In principe ben ik het eens met de reactie van Arend. Ik denk dat je je tijd en moeite beter kunt steken in een nieuw concept; hoe moeilijk het ook is. En wat natuurlijk ook nog eens heel erg teleurstellend kan zijn als het concept niet aanslaat.
Maar áls het wel aanslaat dan zal je er ook voor beloond worden. Hetzij in de vorm van veel bezoekers, hetzij in de vorm van inkomsten uit reclames.

Wat je ten opzichte van Cu2 beter kan maken is m.i. het feit dat hun te weinig er omheen doen. Een beter voorbeeld van een community vind in xhale.nl. Die boden bijvoorbeeld ooit nog kortingen op producten en dergelijk na het sparen van Xpoints die je kreeg bij het ingelogd zijn. Maar daar kom je ook weer: iedereen liet de website aanstaan en kregen bergen met punten. Gevolg: Xhale trok het niet en ging financiele vergoediongen vragen voor de diensten. Resultaat: populairiteit neemt dramatisch af.

Wat je allemaal in je community kan hebben:
- profielen (maar dat is een uitgemolken concept)
- IM (maar waarom zou men met MSN en ICQ?)
- berichtenbox (e-mail is toch makkelijker?)
- dingen voor mobieltjes verkopen (alsof je de enige bent)
- waarschijnlijk nog meer, maar me kop voelt niet zo lekker om over dat alles na te denken.

Ik denk dat je succes kan maken als je een aantal sponsors hebt zodat je prijsvragen kan houden. Verder zal je actueel moeten zijn met allerlei dingen die intressant zijn voor je doelgroep (nieuws, roddels, sport). Denk er wel aan dat je dan een redactie moet opzetten, want alleen kan je het niet meer. Verder zou ik bekijken of er een optie is om je profiel uit te breiden met e-mail. Als dat nog nodig is zolang Google de invitations voor Gmail zo blijft verdelen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het voornamelijk aan jou. Wat wil je brengen en waarom. Schrijf dat eens op. Weeg voor en nadelen tegen elkaar af.

Ik heb nog een klein tipje, die je waarschijnlijk zelf ook wel bedacht hebt:
Begin niet te groot. Dan stop je veel werk in dingen die nooit gebruikt worden. Dat is zonde. Als het goed loopt kan je uitbreiden naar aanleiding van een 'gebruikersraad'. Laat hun bijvoorbeeld via een enquete aangeven wat ze willen.

Elwin
@Arend: ik was al begonnen met deze site in augustus... Deze draait nu al enkele maanden, en m'n teller staat op 1845 leden, op zich niet zo slecht vind ik... Maar zoals iedereen hier zegt, het principe profielenwebsite is idd uitgemolken, er zijn tig sites die dit aanbieden...

Ik was hier toen mee begonnen uit verveling, ik wist niet wat doen in de vakantie, en dat leek me een leuk project, en ook helemaal niet moeilijk te maken...

Misschien eens nadenken over een nieuw project, Elwin haalt leuke ideeën aan, maar een IM systeem bouwen? Das meer programmeren dan werken met PHP voor zover ik dit kan begrijpen...

M'n uiteindelijke doel is, een site maken waar jongeren samenkomen ;) Quasi onmogelijk -onbereikbaar- maar het is leuk om bezig te zijn met iets... Anders weet ik toch nooit wat ik in elkaar kan knutselen (zoals wel meerderen gok ik..)

Reageren