hallo,

ik vroeg me af welke router raden jullie nou aan , het is de bedoeling dat er 6 server aan kom ten te hangen van allemaal rond de 10 a 15 poorten ,(het is de bedoeling dat er meer server komen), daaraan hangt weer een router die we gebruiken voor ons bedrijf intern. Welke router is hier voor geschrikt? het is niet de bedoeling dat het honderde euro's word. hopelijk is het een beetje duidelijk, want ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen.

Edit: post beter uitleggen
Een netgear is wel een goede keus!
En wat is een rooter ?
Misschien eerst handig om dat te leren?
Ik denkd at hij een router bedoelt (rau-ter)
Aar schreef op 08.06.2009 18:28

Ja, dat weet ik ook wel.
Aar schreef op 08.06.2009 18:28

De ts heeft het idd fout geschreven, maar de uitspraak is afhankelijk van UK- of US-engels. (zie ook de Wikipedia pagina).
Een Router (niet rooter) met 6 gateways is volgens mij onbetaalbaar voor jou..

Ik veronderstel dan ook dat je een router bedoelt een router met ingebouwde switch. Desnoods kan je ook een router nemen en een switch daar aan hangen.

Goede semi-professionele router/switches zijn die van Draytek.

EDIT: Ow, wat lees ik man? 6-tal servers met elk(?) 15(!) poorten? En dat zou allemaal over 1 router horen te gaan?
Wat wil jij in godsnaam bereiken? Vraag ik me af :P
Ik zou toch even gaan kijken wat er allemaal aan eisen aanhangen en niet alleen maar hoeveel servers kunnen er achter. Denk aan vpn,idc,firewall etc. En puur een merk roepen heeft dan geen zin.
excuses voor de type fout.
je kan toch gwn bijvoorbeeld 6 x een poort 80 open zetten in je router en die allemaal anders benaderen? wat is de fucntie van een switch?
@ daniel,

je typt het weer fout..
Ik denk dat het e.e.a. alleen gaat werken als je ook per server een extern IP-adres tot je beschikking hebt.

Edit:
Er van uitgaande dat je de servers extern wilt kunnen bereiken.

Reageren