beste mensen,

misschien ken je het wel af en toe kom je op een website, wil je net gaan navigeren komt er in 1 keer een vlak in het scherm met of een prijsvraag of een enquete die je kan invullen.. (ik heb het niet over een pop-up).. ik heb het wel eens gezien op kpn.nl.

Ik vroeg mij af hoe wordt dit gemaakt? ik wil dit graag weten omdat je er leuke dingen mee kan doen. Ik weet zelf ook niet waar ik op moet zoeken want ik kom al snel terecht bij javascript alert. en dat is bijna hetzelfde als een popup maar dat is het dus niet.

Bedankt alvast.

groetjes,

ro
Dit had ik nog nooit gezien
Daarmee zal ik het niet snappen
mijn excuses
Dat is inderdaad javascript, Ik moest voor mijn opleiding leren iets degelijks te maken maar dan niet met een menu,

nee sorry roel dat bedoel ik ook absoluut niet, en een voorbeeld geven ik probeer het al de hele week te zoeken om te kijken hoe het nou werkt.. maar ik kan geen voorbeeld zoeken terwijl als ik het heb dan erger ik me eraan.. :P
Misschien iets wat ze op Hyves ook hebben?
ik heb het op hyves nog nooit gezien, het is wel een soort gelijk idee trouwens.. ik baal ervan dat ik niet precies kan uitleggen wat ik bedoel haha..

http://www.genealogieonline.nl/ als je hier rechtermuisklik doet komt er een scherm in je beeld.. zoiets alleen dan al met het laten van de website..
:o
jij bedoelt:

<a href="index2.html" target="_blank">Hier tekst!</a>

Zet dat in index.html ofzo

of mogelijk

<script type="javascript/text">
alert("heloooo");
</script>
@Matthias

... ehh? een dood normale link? ...
geen idee :p
Bedoel je dat het automatish een pagina in een apart venster opent?

btw ik verwijsde hoofdzakelijk naar het target="_blank" attribuut
zoals ik al zei open de link http://www.genealogieonline.nl/ is en druk op je rechtermuisklik normaal zou je dan de eigenschappen van die website kunnen gaan bekijken.. deze website heeft dit beveiligd dat je niet zomaar dat kan doen als leek zijnde.. dan komt er dus een scherm naar voren dat bedoel ik, alleen dan meteen zodra de website al laad.
Ja dat is wel een soort lightbox ja.
@Roel maar niet gemaakt met lightbox.. ik heb het gevoel dat dit veel simpeler kan..

volgens mij moet je dit met een javascript code kunnen laten oproepen, die een html pagina inlaad die wordt opgemaakt door een css style.

Reageren