Hallo,

Op mijn site kunnen gebruikers artikelen plaatsen. Nu wil ik de omschrijving ook echo'en in de keywords meta tag. Dat gaat opzich prima:

<META NAME="keywords" CONTENT="<?php $keys = implode(', ', array_map('trim', explode(' ', $omsch)));
echo $keys;
?>">

Stel dit is een artikel omschrijving:

//

Heel leuk vrolijk blouseje. Vrolijke kleuren, leuke details. Kan 't hele jaar door gedragen worden, zelf deed ik er in 't najaar een zalm kleurig shirtje met lange mouwen onder en liet ik 't blousje open staan. Echt vlot! Als nieuw Maat 80

//

Dan geeft hij het zo weer:

<META NAME="keywords" CONTENT="Heel, leuk, vrolijk, blouseje.
Vrolijke, kleuren,, leuke, details.
Kan, 't, hele, jaar, door, gedragen, worden,, zelf, deed, ik, er, in, 't, najaar, een, zalm, kleurig, shirtje, met, lange, mouwen, onder, en, liet, ik, 't, blousje, open, staan.
Echt, vlot!
Als, nieuw,
Maat, 80">

Waarom haalt hij de Enters niet weg? Daarnaast moet hij ook tekens als . ' ! en komma's die in de beschrijving staan weghalen.

Iemand een idee?
Hoezo niet werken,

Gebruik dit al een tijdje. Werkt prima. Hoe had je het met de database ingedachten dan?? En wat is het voordeel daarvan?
Ricardo schreef op 25.08.2009 13:28
als je meer dan 25 keywords hebt ofzo beschouwt google dat als spam en worden die niet gebruikt. Dus heeft niet zo'n zin.
In de SEO starter guide van Google wordt helemaal niets gezegd over de metatag "keywords". Dit doet bij mij het vermoeden rijzen dat Google er sowieso niet naar kijkt.
Voor zover ik weet: wat belangrijk is, is dat andere sites links hebben naar jou site. Op dat moment val je op bij Google.
Dat is een criterium, inderdaad. Maar als je een site hebt waar de googlebot niet veel mee kan, dan zullen de zoekresultaten alsnog flut zijn.

Het blijft dus zaak om je site search engine-vriendelijk op te zetten.

Reageren