Ik zit maar te k*tt*n met een gek IE6 dingetje...

Nu wordt er overal op het web gemeld dat je dit eenvoudig op kunt lossen met zg. çonditional tags', als volgt:

<!--[if IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="IE-6-SPECIFIC.css" />
<![endif]-->

...dit komt dan in de <head>.

Maar jullie raden het al...dit werkt natuurlijk helemaal niet...Of mis ik iets?

Ik heb het getest door op de IE6 stylesheet alles een andere BG-color te geven, maar er gebeurt helemaal niets. De hele zg. 'oplossing' word gewoon genegeerd.

Is er een makkelijke manier om specifiek voor IE6 (?!?!) een styleheet toe te passen?

Geneuzel ook altijd...
In welke volgorde heb je de tags in head staan? Wel belangrijk dat je dit stylesheet pas na je originele stylesheet linkt, anders overschrijft het origineel deze, en niet andersom.
Ook na een F5 (reload)? IE wil niet altijd het (nieuwe) sheet ophalen, dan moet je even dwingen zeg maar.
Al het door jullie genoemde is in orde...het werkt gewoonweg niet?! Of bij jou wel SanThe? Je klinkt alsof je dit vaker hebt meegemaakt...

Nee, ik gebruik dat nooit. Maar ik weet uit ervaring dat als je je css-sheet aan het wijzigen bent dat FF het direct weergeeft en IE niet. Je moet dan eerst even F5 drukken en dan heeft IE het eindelijk door.
Je CSS code ziet er goed uit. Ik gebruik hem ook zo. Je zou nog kunnen uitproberen of een DOCTYPE iets uitmaakt.
Hey SanThe...dawisiknatuurlijkal...shift + F5 is nog beter!

Ik heb het al opgelost door in de stylesheet bv. het volgende te doen:

height:400px;
_height:380px; /* IE6 specific! */

...niet netjes natuurlijk, maar ik hoefde dit maar op 1 positie te doen, dus ik dacht 'what the hack!'...

Trouwens...werken die conditional tags nu wel goed of niet?
Ik werk soms ook met conditional tags (als het niet anders kan).

Ik heb het even vergeleken met eentje die werkt; je hebt geen mediatype meegegeven. Probeer onderstaande eens:

<!--[if IE 6]>
      <link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="IE-6-SPECIFIC.css" />
<![endif]-->

@Erick,

Ik gebruik dit weleens maar heb nog nooit dit probleem ondervonden intresant.
Enigste 3 dingen die hier mis mee kunnen zijn:

- Ergens een typo in je css bestand.
- Je linkt niet naar de correcte locatie.
- Je plaatst hem boven je bestaande css bestand in de head. Waardoor je al bestaande css dus gewoon weer die IE 6 css overschrijft.
@TS
Het is netter om die conditional statements nogmaals te proberen. Die underscore-hack geeft fouten in de css-parser (of validation).

Je kan ook nog wat met je IF-statement spelen. Bijvoorbeeld 'if lt IE 7'

Info over de conditional statements

Reageren