Ik zit maar te k*tt*n met een gek IE6 dingetje...

Nu wordt er overal op het web gemeld dat je dit eenvoudig op kunt lossen met zg. çonditional tags', als volgt:

<!--[if IE 6]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="IE-6-SPECIFIC.css" />
<![endif]-->

...dit komt dan in de <head>.

Maar jullie raden het al...dit werkt natuurlijk helemaal niet...Of mis ik iets?

Ik heb het getest door op de IE6 stylesheet alles een andere BG-color te geven, maar er gebeurt helemaal niets. De hele zg. 'oplossing' word gewoon genegeerd.

Is er een makkelijke manier om specifiek voor IE6 (?!?!) een styleheet toe te passen?

Geneuzel ook altijd...
Het lijkt erop dat de IE6 die ik heb geinstalleerd naast mijn IE7...wordt gezien als IE7...ik kan dus helemaal niet testen of het volgende werkt:

<!--[if IE 6]>
<link type="text/css" rel="stylesheet" media="all" href="IE-6-SPECIFIC.css" />
<![endif]-->

...althans als ik bij IE6 info vraag over de browser geeft dit aan dat we te maken hebben met IE7.

Dus zo 'stand-alone' is mijn IE6 helemaal niet.

Het lijkt er wel op dat IE7 word herkend door de zg. conditional tags...Best grappig inderdaad!

Wanneer zijn we nu eens af van rekening houden met IE6? Anyone?

Hoe dan ook...een error hier en daar bij het valideren van de stylesheet vind ik niet echt heeeeeeel erg belangerijk. Ik houd het dus even bij een niet gevalideerd stylesheet met hier en daar een underscore_vuiligheid.

Bedankt allen!
Erick schreef op 08.09.2009 06:14
Wanneer zijn we nu eens af van rekening houden met IE6? Anyone?

Voorlopig niet vrees ik. Een kwart van je bezoekers surft er nog mee.
Ik gebruik deze tag alleen om een transperant png fix file voor IE6 toetepasen.
Mijn vriendin heeft een laptop van haar werk...met daarop IE6...en zij mag dit niet updaten vanwege het 1 of ander. Erg frustrerend..werken zonder tabs?!

IE6 wordt voornamelijk in dat soort situaties gebruikt...gedwongen...geen andere mogelijkheid...want het lijkt mij dat als je de keus hebt, dat je dan een update naar zowieso IE7 doet.

Anyhoe...F*ck IE6 and it's promoters!
[offtopic]
Er bestaat een soort van plugin/add-on voor IE6 waardoor IE6 tabs krijgt. Zoek maar eens op Google.
[/offtopic]

Reageren