Ik heb op een tweede pc Windows Prof. draaien, nu zou ik graag een deel van die computer tot server maken met phptriad kan dat maar kan ik daarmee ook mijn site ook online plaatsen?
Indien niet, zijn er alternatieven?

Is Xampp goed?
Ik ken phptriad niet. Maar ik lees enkele opmerkingen dat je de apache webserver niet manueel kunt stoppen of starten.

Ik gebruik al jaren wampserver: http://www.wampserver.com/en/
(tis maar een alternatief)
Ik heb Xampp geïnstalleerd en het loopt goed, in de handleiding wordt een module afgeraden: Mercury Mail. Is er andere, betere software voor dit?
Een eigen mailserver opzetten kost wel nodige moeite om hem goed te configureren. Je wilt immers geen spam-bak van je PC maken.

Je kan ook de SMTP-server van je internetprovider in je php.ini instellen.
Tweede pc, oude pc over ? Windows eraf gooien en Linux erop.
Centos5 is super!
Volgend probleem, ik heb een domeinnaam geregistreerd maar hoe kan ik die nu aan mijn ip koppelen?
DNS aanpassen.
John schreef op 26.12.2009 12:12
Tweede pc, oude pc over ? Windows eraf gooien en Linux erop.
Centos5 is super!

JDS schreef op 25.12.2009 20:12
een deel van die computer tot server maken

Maar mocht je wel de mogelijkheid hebben hem tot volledige server om te bouwen, stem ik met John in. En mocht CentOS niks zijn, probeer 1 van de andere bekende distro's, de server varianten dan wel te verstaan ;)
JDS schreef op 27.12.2009 11:41
Volgend probleem, ik heb een domeinnaam geregistreerd maar hoe kan ik die nu aan mijn ip koppelen?
Bij je registrant (deelnemer SIDN) DNS laten configureren/aanpassen
De mensen hier vergeten wat punten op te noemen :P

Ik zelf gebruik ubuntu server, enorm relaxed.

Maar goed, je moet eerst zeker zijn dat je een modem hebt. Je hebt van die rare providers *belgie: telenet* waar je die niet hebt.

Als je die hebt, moet je maar eens rondsnuffelen in je kastje *http://192.168.1.1/ bij mij* Als je niet weet hoe je dat doet, dan vlaggetje+r, cmd, ipconfig> Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1 > plakken in browser.

Dan zoek je naar je LAN settings, je moet een exception toevoegen voor je server. Kies een poort, en een naam. Dan heb je vanaf nu toegang tot je webserver *als deze op staat* van buitenaf dmv je ip adres. dan nog je domeinnaam aan je ip adres koppelen en klaar is kees.

nog een leuke, als je net als ik een dynamisch ip adres hebt, gebruik dan dyndns. is best een super programma.
Heb je online/wanadoo/orange?
dan kun je in de livebox het zo instellen:

Reageren