Ik heb op een tweede pc Windows Prof. draaien, nu zou ik graag een deel van die computer tot server maken met phptriad kan dat maar kan ik daarmee ook mijn site ook online plaatsen?
Indien niet, zijn er alternatieven?

Is Xampp goed?
Mr. Bean (loran) schreef op 27.12.2009 13:58
letop!
Je internet provider moet wel het port-forwaden toestaand!

Port forwarding doe je in je eigen modem, daar heeft de provider niks mee te maken. Of de provider requests doorstuurt naar jouw modem is een heel ander verhaal.
Dit alles koppelt nog steeds je domein-naam niet aan je (home) ip.
[edit] en zodra dat gelukt is dan in je router (sommigen noemen dat modem) inderdaad port-forwarden naar je (server) pc
modem != router

Zelfs bij telenet heb je een modem (genaamd de kabelmodem), daarnaast heb je ook nog xDSL modems en voor glasvezel zul je wellicht ook een modem nodig hebben. Een modem zorgt, zoals de naam al doet vermoeden, voor een omzetting van de signalen. Dus het zorgt ervoor dat er een bruikbaar netwerk kabel signaal uit komt.

Naast een modem zul je ook een router nodig hebben als je maar 1 ip adres krijgt en wilt NATten. Hierdoor is het mogelijk om elke pc in je netwerk aan te sluiten en krijgen ze elk een intern ip adres (vaak in de range 192.168.*.* )

Nu weet ik dat de meeste ADSL modems samen met een router in 1 kastje geleverd worden en dat hierdoor de verwarring tussen beide termen nogal groot is. Daarom dat ik dit even plaatste ter verduidelijking.

Reageren