Hallo ik ben op zoek naar een stuk PHP en/of JS, waarmee ik kan voorkomen dat mensen per ongeluk van de pagina af gaan (de pagina betreft een lang formulier)
Heeft iemand toevallig iets wat daarvoor kan zorgen? Ik heb al zitten googlen maar daar vond ik alleen wat scipts om te melden wanneer de hele pagina word weggeklikt... het lijkt me mogelijk maar ik kan nergens vinden hoe! Als iemand iets weet hoor ik het graag!
erm... bedankt voor deze vrij verhelderende informatie, het enige wat niet verhelderend is is dat ik nog GEEN verstand heb van Ajax, en JS is ook al niet mn sterkste punt... Is er iemand die zin en tijd heeft om dat even voor me uit te leggen?
Ben zelf ook waardeloos in JS en AJAX maar ik wil ook niet van die gekke dingen.

Voor AJAX:
http://www.ajaxlessons.com/

En voor JS mag je zelf zoeken.
Ik heb inmiddels van iemand advies gekregen:

<?
<script language="javascript" type="text/javascript">
UNLOAD_MSG = 'Als u de pagina afsluit gaan de gegevens in uw karretje verloren';
function doBeforeUnload(){
if(window.event){
window.event.returnValue = UNLOAD_MSG;
}else{
return UNLOAD_MSG; }
}
if(window.body){
window.body.onbeforeunload = doBeforeUnload;
}else{
window.onbeforeunload = doBeforeUnload;
}
</script>
?>

hiermee doet ie t helemaal! Bedankt iedereen die de moeite genomen heeft om te kijken!
Tja, Pepijn en Henk,
als je het zo bekijkt hebben jullie inderdaad gelijk, ik meende ergens dat er al een actie was uitgevoerd op de pagina inschrijven, maar nog niet voltooid. Maar inderdaad, als dat om een form gaat zal er wel Ajax/Javascript aan te pas moeten komen.

Ik zal toch nog eens zoeken naar de perfecte oplossing :P
Ik heb nu idd weer een probleempje gevonde: Als je de pagina wil verzenden , gewoon POST, dan geeft hij die melding ook weer :( Nou heb ik niet veel verstand van code nakke (is misschien een te lelijk woord) maar bij Hotmail zit zo'n programma wel inbegrepen, maar dat werkt pas als je iets al heb ingevult.
Is er iemand die iets meer verstand heeft van JS en dat soort dingen die kan vinden hoe zij dat hebben opgelost?
Heb je een linkje/fimpje naar deze hotmail functie?
Dat is gewoon inloggen op je hotmail (als je die heb, ik neem bijna aan van wel) en dan Nieuw bericht... ik kan geen linkje sturen, want dan moet je toch inloggen... Type een paar letters in het tekstvak en ga naar bv. je Inbox, dan zie je de melding......
Ik krijg zo'n melding bij elke site.

Gewoon een goede browser gebruiken heet dat.
Dan heeft dat toch echt met jou instellingen te maken, want dat hoort dus niet bepaald.... Ga plz niet van DIT soort onzinnige reacties geven, want dit heeft niets met helpen te maken of iets toevoegen.
@Leon: Als je je toon een beetje aanpast, willen mensen je misschien eerder helpen. @Hipska heeft verder helemaal gelijk, browsers als Safari (op Mac weet ik tenminste) geven netjes een waarschuwing als je een pagina verlaat waar je iets in een formulier hebt ingevuld.

Verder hier een simpel voorbeeld van hoe je deze melding weglaat bij het verzenden van je formulier:

<script type="text/javascript">
	UNLOAD_MSG = 'Als u de pagina afsluit gaan de gegevens in uw karretje verloren';
	SHOW_UNLOAD_MSG = true;

function doBeforeUnload() {
		if (window.event) {
			window.event.returnValue = UNLOAD_MSG;
		} else {
			return UNLOAD_MSG;
		}
	}

function sendForm() {
		if (window.body) {
			window.body.onbeforeunload = null;
		} else {