Ik ben op school geblokkeerd van de computers omdat ik COD op mijn schijf heb staan. Nu heb ik een weddenschap met mijn informatica docent dat als het lukt om via een ander account administratierechten te krijgen en alle programma's te kunnen uitvoeren, ik dan mijn account weer terug krijg. Hij beweert namelijk dat het waterdicht is. (niet dus!)
De beheer van de computers en server wordt gedaan door een bedrijf. Maar ondans dat ben ik al een heel eind. Ik heb het register gekraakt en taakbeheer ingeschakeld. In het register kan ik nog niet alles veranderen wat in HKCU zin. Heeft iemand nog verdere tips of trucks die me zouden kunnen helpen?
Staan de gebruikers op de PC of via domain? is gewoon inloggen op de PC als admin al voldoende (om je docent te overtuigen). In dat geval zijn er genoeg password reset scripts die je zo op een floppy (ja-ha!) gooit om het admin wachtwoord leeg te gooien, dan ben jij admin op de PC (lokaal, niet via domein). en kun jij je COD weer lekker spelen (solo!).
Nee het is via een domein, dat is het probleem. Booten via een cd/dvd/floppy/usb gaat niet want er zit een bios password op de computers. Het profiel wordt vanaf de server geladen en dan pas kun je het gebruiken. Het is op deze manier al wel gelukt om regedit open te breken.
[quote='Pim schreef op 28.01.2010 17:02']Even computer openschroeven
Ik zie iemand dat nog niet zo snel doen op een school ..[/quote]
Klopt, op zich weet ik wel hou ik een bios ww kan opschonen. Maar wat je zegt is idd waar. We zitten daan met z'n 40 in een informatica lokaal en ik als achterste kan wel veel dingen doen die niet zo goed te zien zijn voor de leraar en mede lerlingen, maar zomaar ff openschroeven midden in de klas zit er denk ik niet bij.