Hallo allemaal

Ik ben op school geblokkeerd van de computers omdat ik COD op mijn schijf heb staan. Nu heb ik een weddenschap met mijn informatica docent dat als het lukt om via een ander account administratierechten te krijgen en alle programma's te kunnen uitvoeren, ik dan mijn account weer terug krijg. Hij beweert namelijk dat het waterdicht is. (niet dus!)

De beheer van de computers en server wordt gedaan door een bedrijf. Maar ondans dat ben ik al een heel eind. Ik heb het register gekraakt en taakbeheer ingeschakeld. In het register kan ik nog niet alles veranderen wat in HKCU zin. Heeft iemand nog verdere tips of trucks die me zouden kunnen helpen?
Op het bericht van Karl wil ik mij aansluiten. Mij account is destijds niet geblokkeerd o.i.d. maar heb uiteindelijk wel in mijn beeldscherm een waarschuwing gekregen.

Klopt, ik ben het helemaal met jullie eens. Mijn docent is er alleen heilig van overtuigt dat het windows systeem niet te kraken is, en hij riep het dus al een soort van grap. Maar ik ben toch geblokkeerd dus ik heb niets te verliezen. En bij ons op school is alles mogelijk (echt waar!), dus als mijn docent tegen I&A zegt dat COD voor informatica was (ja zo gek is hij wel) dan komt alles wel in orde.
yorick17 schreef op 28.01.2010 18:48
.. dus als mijn docent tegen I&A zegt dat COD voor informatica was (ja zo gek is hij wel) dan komt alles wel in orde.

:P Hoop voor je dat ze dat geloven xD Ookal zegt de docent het..
Ik weet hoe dat moet, dat heb ik zelf ook een keer op school gedaan.
Stap 1. Maak een kladblok bestand aan en vul in cmd / cmd.exe of command.com, maak niet uit welke en sla het op als blabla.bat
Stap 2. Open dit en je zit nu in Dos. Vul nu dit in:
at 19:40 (huidige tijd + 1 min.) /interactive taskmgr

Wacht nu totdat het scherm opent van Taakbeheer. Dit is interactief uitgevoerd door het systeem.
Stap 3. Ga naar Processen en sluit explorer.exe af
Stap 4. Ga naar Bestand -> Nieuwe taak (uitvoeren) en vul explorer.exe in.

Nu krijg je een scherm te zien dat je gebruiker geladen wordt en zit je onder SYSTEM, die dus alle rechten heeft. :-)
Voor wie werkt die organistie? Voor de docenten/studenten toch?
@Hoithebest
taakbeheer heb ik al, namelijk de borncode geedit. Maar ik zal het proberen alleen denk ik aan de eenvoudige stappen te zien dat het niet ver zal komen. Maar niet geschoten is altijs mis.

@Zunflappie
Wie? Ons systeembeheersbedrijf? Ze zorgen gewoon dat alles werkt, maar ze staan ook zeker niet aan de kant van de docenten want ik heb wel eens van een docent gehoord dat ook zij alleen maar taskmgr erbij hebben er verder ook niet veel kunnen.
@yorick17; je kunt het idd zeker wel proberen, bij mij lukte het iig wel ;-)
Hoi Yorick,

Bedankt dat je hulp zoekt op dit geweldige forum. En helaas...
de weddenschap is voorbij, omdat je het niet zelf probeert.

Groetjes,
Je informatica-docent

PS: Je kan fluiten naar je account, moet je maar geen CoD installeren. Overigens, ik vermaak me er wel mee, leuk spel... ;-)
En gelukkig kunnen er maar weinig mensen bewijzen dat jij echt die informatica-docent bent :D
bugmenot125 schreef op 28.01.2010 20:08
Hoi Yorick,

Bedankt dat je hulp zoekt op dit geweldige forum. En helaas...
de weddenschap is voorbij, omdat je het niet zelf probeert.

Groetjes,
Je informatica-docent

PS: Je kan fluiten naar je account, moet je maar geen CoD installeren. Overigens, ik vermaak me er wel mee, leuk spel... ;-)

Kleine moeite toch om even zelf een account aan te maken.

Reageren