Hallo,
heb een irritant probleem met WAMP server.
Hij toont notices, hoe zet ik dit uit?
Notices zijn heel overbodig en irritant en ze verpesten mijn layout
Ik denk dat ik eens persoonlijk iemands nek ga omdraaien!
"Empty($var) is een functie die TRUE teruggeeft als:
•De variabele die wordt getest niet gedefinieerd is
•de variabele gelijk is aan 0, FALSE, een lege string of een lege array
Omdat de naam empty doet vermoeden dat het controleert of een variabele leeg is wordt deze functie te pas en te onpas gebruikt om te controleren of een veld in een formulier is ingevuld. Dat kan niet zomaar omdat nul een geldige waarde kan zijn voor numerieke velden zoals een aantal producten in een winkelwagentje.
Empty() heeft in doorsnee PHP code geen enkel nut.
Kijk liever naar functies als strlen(), ctype_digit() (en soortgelijken) en regular-expressions om een waarde te controleren op wat je daadwerkelijk wilt weten. "
[quote="Karl Karl op 13/08/2010 19:58:08"]
[php]isset[/php]
[php]empty[/php]
Ik denk dat ik eens persoonlijk iemands nek ga omdraaien!
[/quote]
Nouw doe je best.
Is het niet in je opgekomen dat ik hem juist naar empty verwijs om juist uit te laten zoeken wat het verschil is!
(Verder is het geloof ik ook zo dat als je een formulier hebt met file upload dat $_FILES dan altijd bestaat, ongeacht of er een file ge-upload is, dus heeft isset weer geen zin en kan je weer op een bepaalde manier empty gebruiken of gewoon naar de error code kijken.)
Oh, en empty kan heel goed gebruikt worden als je juist iets niet wilt wat in het rijtje van empty thuis staat (dus bij een formulier, nul).