Kom erop om dit topic te maken omdat ik gister (en eigenlijk de rest van de dagen ook) een beetje dom loop te doen en hele HELE gare fouten maak waar ik uren naar de fout loop te zoeken voordat ik het eindelijk vind. Post hier fouten die zo dom zijn dat je ze eigenlijk niet openbaar zou moeten maken :p
Was gister bezig met een simpele variabele declarere
<?php
$tel = $_SESSION['countme'];
$newArray = array();
for ($a = 0; $a < count(eenArray); $a++)
{
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;

}
?>

reden waarom het uiteindelijk niet werkte is omdat ik voor
//doe zooi
$newArray[] = $eenArray[$a] + $tel;
nog deze regel code had gezet:
$tel = $a;
echo "lus nummer: ".$tel;

Ik heb echt bijna 2.5 uur lopen zoeken waarom het niet werkte (er zaten meerdere lussen in trouwens en meer code etc..) en wilde bijna me computer het raam uitgooien. Zo focking dom... wat me veel teveel tijd koste. Wilde dit bijna als vraag op forum gaan posten toen ik het opeens zag :P
wow mailbommetje... zijn btw zwaar illigaal als je dit op een willekeurig mailadres doet (als je dit op je site zet bijvoorbeeld)
Daarom altijd uittesten op Gmail, er een filter aan koppelen, en als het mis gaat, dan kan je heel simpel eventjes heel snel 17.226 binnengekomen mails eruit gooien.

Jeroen vd op 25/05/2012 14:08:57

wow mailbommetje... zijn btw zwaar illigaal als je dit op een willekeurig mailadres doet (als je dit op je site zet bijvoorbeeld)

Duh, maar dit is onbewust.... ik hoop dat zijn SanThe's provider verder niet moeilijk gaat doen.
- Aar - op 25/05/2012 14:09:32

ik hoop dat zijn SanThe's provider verder niet moeilijk gaat doen.

Alles gaat over mijn eigen mailservers. De provider ziet dat niet eens. Die ziet alleen dat het dataverkeer is toegenomen.

Edit: Nog behoorlijk wat werk gehad om deze mailexplosie weer te stoppen. De mail ging over meerdere servers en die houden het tijdelijk vast als het zo enorm druk is. Dus ik heb op al die servers (4 stuks) van alles moeten schonen.

[sub](Ach, je moet alles een keer meegegmaakt hebben zeg ik altijd)[/sub]
Vandaag mijn Cookie Consent Box aan het uit testen werkte er geen cookies om iets op te slaan. Huh? Hoe kan dat. Uren bezig met onderzoeken, twijfelde bijna aan mijn PHP cookie kunsten, kom ik erachter dat ik ook cookies heb geblokkeerd voor mijn localhost om het een en ander te testen...
Wouter J op 27/05/2012 13:06:26

... kom ik erachter dat ik ook cookies heb geblokkeerd voor mijn localhost ...

Die is ook leuk. ;-)
achja, laat ik mijn blunder ook maar eens vertellen: ik had iets in de mappenstructuur aangepast, maar mijn editor sloeg nog elke keer op in het oude pad, en de localhost opende natuurlijk het nieuwe pad.... echt uren lopen zoeken, debuggen, niets werkte. :S
Mijn meest gemaakt fout:

<p><?php $ik_wil_dit_graag_weergeven; ?></p>

Altijd lekker een echo vergeten..
Omdat ik nog niet zo lang met php bezig ben is het niet een grote fout
$naam=''naam''
$plaats=''plaats''

maar moest natuurlijk zo:
$naam="naam";
$plaats="plaats";
Ook nog een leuke bij een Zend projectje: bij het overgaan van een test omgeving naar de live omgeving kreeg ik alleen maar een witte pagina, ook als ik de error reporting aan zette. Niks werkte en het zweet brak na een middag zoeken wel uit. Bleek dat ik in de config.ini de error reporting beheerde en deze alle handmatige error reporting overschreef... Daar ga je dan met je goede gedrag :)
Koen hollander op 28/05/2012 09:20:25

maar moest natuurlijk zo:
$naam="naam";
$plaats="plaats";

En liever nog zo:

$naam = 'naam';
$plaats = 'plaats';

en wil je het echt heel netjes doen, dan zo:

$name = 'naam';
$city = 'plaats';

:)

Reageren