Oké lekker simpel.

Wie kan mij uitleggen waarom mensen met vragen over frames nog steeds serieus geholpen worden?
Waarom het woord frame bv nog niet gecensureerd is?

En dan reacties dat het nog gebruikt word omdat men ze makkelijk vind... Zucht!

Ik denk dat je niet eens serieus genomen word met een frame website. Niet door je werkgever, en in het geval van een hobby o.i.d. Ook niet door je bezoekers.. En dat is dan nog een non-technisch argument...

Zucht.........

Niek.
je kan je beter afvragen wie allemaal die mensen leren dat er (i)frames bestaan
Gelijksoortige vraag:

Waarom gebruiken mensen nog steeds van die telefoons die je op een tafel of bureau kan zetten. Er zijn nu toch mobieltjes en dat soort spul.
waarom zijn er uberhaupt nog huistelefoons? iedereen heeft al een mobiel, zelfs mijn oma van 82 xD
(i)frames was voor mij de enige manier om een menu aan de zijkant te maken die niet meescrolde met de content. frames is een stuk makkelijker toe te passen als je een echte beginner bent zonder php-kennis, bijvoorbeeld je buurvrouw die foto's an haar katten op internet wil zetten.
Dit uiteraard voordat ik php en div ontdekte...

Wat betreft telefoons: Als je achteraf woont is het handig als je een telefoon met altijd goed bereik hebt...
Ik ben het niet helemaal met SanThe eens...
Een gelijksoortige vraag zou zijn: waarom er nog mensen zijn met een bakalieten telefoon?

Ik weet eerlijk gezegd niet wat makkelijker is, bij frames en bij andere oplossingen is het een kwestie van Google hoe ze gebruikt moeten worden, en dan vind je direct een kant en klaar voorbeeld op internet. Of het dan divs, frames of andere ongein is: vaak is het een werkje van copy/paste..
Tobias Witmer op 29/08/2010 09:21:42

(i)frames was voor mij de enige manier om een menu aan de zijkant te maken die niet meescrolde met de content.

#menu {
    position: fixed;
    top: 100px;
    left: 100px;
}

En je menu staat 100px van de linkerbovenhoek en blijft daar altijd staan, hoe je ook scrolt.
Jona than op 29/08/2010 12:34:46

[quote="Tobias Witmer op 29/08/2010 09:21:42"]
(i)frames was voor mij de enige manier om een menu aan de zijkant te maken die niet meescrolde met de content.

#menu {
    position: fixed;
    top: 100px;
    left: 100px;
}

En je menu staat 100px van de linkerbovenhoek en blijft daar altijd staan, hoe je ook scrolt.
[/quote]

zie het laatste stukje:
Dit uiteraard voordat ik php en div ontdekte...
Frames zijn nog steeds heel goed te gebruiken, Bijvoorbeeld voor een chatbox, is een frame een stuk sneller en veiliger te refreshen.
Maar de meesten gaan er nog steeds vanuit dat html alleen word gebruikt voor websites, en weinig andere toepassingen.
Maar dat leren jullie wel als jullie een keer iets moeilijker proberen als een normale website.
ik weet dat je html voor veel dingen kan gebruiken maar een (i)frame gebruiken? bij een chatbox om die te reloaden kan je toch heel goed ajax gebruiken
Tuurlijk, je kan het ook in Java schrijven, of je maakt een .net applicatie, zolang de gebruiker maar de macht heeft over of het werkt, toch?

Reageren