Wie kan mij uitleggen waarom mensen met vragen over frames nog steeds serieus geholpen worden?
Waarom het woord frame bv nog niet gecensureerd is?
En dan reacties dat het nog gebruikt word omdat men ze makkelijk vind... Zucht!
Ik denk dat je niet eens serieus genomen word met een frame website. Niet door je werkgever, en in het geval van een hobby o.i.d. Ook niet door je bezoekers.. En dat is dan nog een non-technisch argument...
Nico: heb je een idee waar je over praat? Dat leer ik wel als ik een moeilijke site moet maken?
Geloof me maat, ik heb genoeg lastige dingen gebouwd, en toch allemaal zonder die frames.
En dan praat ik nu alleen over mijn web ervaring natuurlijk...
Ook bij lastige dingen zijn er betere alternatieven voor frames. Maar daar kom je nog wel een keer achter ;). ( wie kaatst..... )
Voor een chatbox kan je toch via Ajax bv een periodical Ajax request doen op de betreffende div? Anders ben je toch je frame ook steeds aan t reloaden. Of je nou je frame of de div reload maakt verder niet uit, behalve dat frames kut zijn.
Maar ik heb geen zin in dit gezeik. Mijn vraag was waarom mensen ze nog gebruiken eigenlijk, en daar heeft nog niemand iets ZINNIGS op gezegd... ;)
Maar ik heb geen zin in dit gezeik. Mijn vraag was waarom mensen ze nog gebruiken eigenlijk, en daar heeft nog niemand iets ZINNIGS op gezegd... ;)
Zoals ik al eerder zei: Voor echte beginners zonder verstand van php is het makkelijker om frames te gebruiken dan 'eventjes' php of opmaak met css leren.
Bij iedere html-cursus die ik online tegenkom worden frames behandeld, en vaak css alleen voor opmaak van tekst en tabellen
Over de opmerking dat het makkelijk is voor beginners, vind ik eigenlijk geen goed argument.
Je gaat iemand ook niet nederlands van 500 jaar geleden leren, omdat dat makkelijker is.
ik gebruik Iframes voor 1 applicatie omdat er een soort van resultaatvenster in een raamwerk met een vaste grootte moet komen(niet mijn ontwerp trouwes). Iframes was (naar mijn mening) hier dus een goede oplossing voor. Zodat je nog steeds door de resultaten kan scrollen (wat er meer dan 1000 kunnen zijn).
Zelf doe ik alles het liefst met tables maar SOMS HEEEEEEEEL SOMS, vind ik iframes handig :P
Wat zou bij, bijvoorbeeld PHPMyAdmin, een voordeel zijn van div's, ten opzichte van het Frame wat ze nu gebruiken?
Het hoeft er niet goed uit te zien, en het werkt prima, ik zie er dus 0,0 bezwaar tegen.