Ik heb in mijn vorige topic een probleem beschreven..(waarbij ik niet voldoende hulp heb mogen ontvangen ,helaas).. Nu heb ik het probleem ondertussen zelf opgelost en vroeg ik me af of deze code correct is. Hij werkt goed alleen vraag ik me af is hij veilig e.d. en wat zouden jullie anders doen?
Hier komt ie dan:
[quote="Karl Karl op 28/09/2010 23:01:01"]
[quote="Radio Dancemania op 28/09/2010 22:57:31"]
[quote="Karl Karl op 28/09/2010 22:56:19"]
Ga normaliseren.
geef misschien antwoorden waar iemand wat aan heeft of zeg gewoon niks;)
[/quote]
Je datadase model klopt niet.
Je hebt nu vijf tabellen zeg je.
Met daarin foto's
Tabel foto1, tabel foto2, enzovoort.
Dat klopt niet. Dat zorgt voor fouten. Dat is niet een genormaliseerd model.
Wat nu als je wilt dat er meerdere foto's kunnen toegevoegd worden?
En als je iets niet weet, dan moet je maar eens gaan googelen.
[/quote]
nee ik heb geen tabel foto's ik heb een tabel met bijv artiesten:
naam, blabla,foto1,foto2,foto3,foto4 enz verder..
[/quote]
Dat klopt dus ook niet. Zelfde probleem als ik hierboven uitleg.
het probleem van meer foto's krijg ik niet op deze pagina omdat ik maximaal 5 foto's toelaat per artiest.. meer is niet nodig daar hebben ze hun eigen website voor.
?
Onbekende gebruiker
28-09-2010 23:07
Radio Dancemania op 28/09/2010 23:05:22
het probleem van meer foto's krijg ik niet op deze pagina omdat ik maximaal 5 foto's toelaat per artiest.. meer is niet nodig daar hebben ze hun eigen website voor.
Dat is niet het hoofd probleem. Het hoofdprobleem is dat je die vage code van dat vorige en dit topic moest schrijven. Als je gewoon een standaard 1:n relatie had gedaan (of misschien zelfs wel een n:m relatie voor artiesten die samenwerken en dus samen op een foto staan) had je deze problemen niet gehad. Dan had je gewoon een net lijstje met foto's gehad.
En wat als je in de toekomst het wilt veranderen?
En wat als iemand maar één foto heeft?
als je hem zonder if doet pakt ie dus alle 5 de fotos in het geval van martijn dus 4 foto's terwijl ik check of die foto's wel ingevoerd zijn?
Beter kijken. Ik heb ook de eerste weggelaten. Om met een if() te kijken is totaal zinloos omdat de foreach() alle records uit het array() afloopt en niet meer. Dus die waarde bestaat altijd.
[quote="Radio Dancemania op 28/09/2010 23:05:22"]
Dat is niet het hoofd probleem. Het hoofdprobleem is dat je die vage code van dat vorige en dit topic moest schrijven. Als je gewoon een standaard 1:n relatie had gedaan (of misschien zelfs wel een n:m relatie voor artiesten die samenwerken en dus samen op een foto staan) had je deze problemen niet gehad. Dan had je gewoon een net lijstje met foto's gehad.
[/quote]
check de code nogmaals;)
?
Onbekende gebruiker
28-09-2010 23:10
Radio Dancemania op 28/09/2010 23:09:46
[quote="Karl Karl op 28/09/2010 23:07:29"]
[quote="Radio Dancemania op 28/09/2010 23:05:22"]
[/quote]
check de code nogmaals;)
[/quote]
Je gaat van de code uit. De code moet dus jou fouten in de database opvangen?
[quote="Radio Dancemania op 28/09/2010 23:01:32"]
als je hem zonder if doet pakt ie dus alle 5 de fotos in het geval van martijn dus 4 foto's terwijl ik check of die foto's wel ingevoerd zijn?
Beter kijken. Ik heb ook de eerste weggelaten. Om met een if() te kijken is totaal zinloos omdat de foreach() alle records uit het array() afloopt en niet meer. Dus die waarde bestaat altijd.
[/quote]
Het gaat mij erom.. dat als bijv $artiest->foto3 en $artiest->foto4 e.d. leeg zijn, niet getoond worden en ik dus ook geen lightbox krijg met alleen het plaatje loading(omdat die foto er gewoonweg niet is)
deze:
<?php
$dbfoto = array($artiest->foto2,$artiest->foto3,$artiest->foto4,$artiest->foto5);
foreach($dbfoto as $foto)
{
if ( $foto )
{
}
}
?>
?
Onbekende gebruiker
28-09-2010 23:15
Radio Dancemania op 28/09/2010 23:10:49
[quote="SanThe Nvt op 28/09/2010 23:08:44"]
[quote="Radio Dancemania op 28/09/2010 23:01:32"]
[/quote]
Het gaat mij erom.. dat als bijv $artiest->foto3 en $artiest->foto4 e.d. leeg zijn, niet getoond worden en ik dus ook geen lightbox krijg met alleen het plaatje loading(omdat die foto er gewoonweg niet is)
[/quote]
Zie je nou zelf niet dat deze database je allerlei problemen oplevert? Je zit zelf nu ook dus met dat probleem als er maar één foto is dat er niet meer moeten worden getoond.