Hoi allemaal,

Nog steeds ben ik met mijn webwinkel bezig. Wel ben ik al een stukje verder, maar kom ik er weer niet echt uit. Misschien denk ik te moeilijk, ik weet het niet.

Het is in ieder geval zo, dat we een inlogsysteem moeten maken. Dit moet nu nog via POST en niet via de databases, dit is gewoon een stap-voor-stap systeem en daarom is dit zo. Ik moet het formulier zichzelf aan laten roepen en ik moet daarna controleren of de waarden goed zijn. Jullie zeggen vast:'Oh, das makkelijk', een vriend van mij zei dat namelijk ook, maar hij hielp me niet verder. Ik hoop dat jullie dat wel doen.

Dit stukje code kreeg ik dus:

<?php
   if (isset($_POST['inlognaam']) && isset($_POST['wachtwoord'])){
     // Controleer hier of gebruikersnaam en wachtwoord kloppen
   }
?>

In eerst instantie dacht ik: dat is makkelijk, ik maak gewoon een if daarbinnen... if $_POST['inlognaam'] = inlognaam en wanneer dat klopt komt er te staan dat je dus ingelogd bent...

Ik weet dat het echt de eerste stap is en of het nu is dat ik zo dom ben of wat dan ook, maar ik kom er niet op.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groetjes,
Eveline
Wat wil je dan beveiligen met deze inlog?
Een losse pagina?
Ik wil helemaal niks beveiligen en dat staat ook nergens.

Ik wil PUUR controleren of de gebruikersnaam en wachtwoord kloppen.
Je wilt controleren of wachtwoord/gebruikersnaam kloppen, maar dan zul je ze toch ergens mee moeten vergelijken?
Als je naar mn code kijkt zie je dus dat het via POST gaat, heb ik er zelfs bij gezet, apart nog.
<?php
$checkg = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM leden WHERE gebruikersnaam='".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam'])."'"),0);
$checkp = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM leden WHERE gebruikersnaam='".mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam'])."' AND wachtwoord='".mysql_real_escape_string(md5($_POST['wachtwoord']))."'"),0);
if($_POST['gebruikersnaam'] == "" || $_POST['wachtwoord'] == "") {
$error[] = 'Vul alle velden in!';
}
if($checkg == 0 && $_POST['gebruikersnaam'] != "") {
$error[] = 'De ingevoerde gebruikersnaam is niet geregistreerd.';
}
if($_POST['wachtwoord'] != "" && $_POST['gebruikersnaam'] != "" && $checkp == 0) {
$error[] = 'Het ingevoerde wachtwoord is niet correct.';
}

?>
Laat maar.

Als jullie niet lezen wat ik zeg en wat mijn probleem is, nee dan gaan jullie me niet kunnen helpen nee.

Maar bedankt voor de moeite.
Misschien moet je dan beginnen met een formulier opstellen, dan kijken of er gesubmit is, dan checken of het klopt.
Snappe?
Ja misschien heb ik dat al gedaan...? Het checken of het klopt snap ik dus niet en daarom vraag ik hier.
<?php
if (isset($_POST['inlognaam']) && isset($_POST['wachtwoord']))
{
if ($_POST['inlognaam'] == 'jantje' && $_POST['wachtwoord'] == 'geheim')
{
echo 'Yeah';
}
}
?>
Mag een if binnen een if dus wel?

Verdomme, dan had ik hem gewoon al lang. Een vriend van me zei dat dat niet mocht en zo en pfffff...

Nou heel erg bedankt in ieder geval!

Reageren