Hoi allemaal,

Nog steeds ben ik met mijn webwinkel bezig. Wel ben ik al een stukje verder, maar kom ik er weer niet echt uit. Misschien denk ik te moeilijk, ik weet het niet.

Het is in ieder geval zo, dat we een inlogsysteem moeten maken. Dit moet nu nog via POST en niet via de databases, dit is gewoon een stap-voor-stap systeem en daarom is dit zo. Ik moet het formulier zichzelf aan laten roepen en ik moet daarna controleren of de waarden goed zijn. Jullie zeggen vast:'Oh, das makkelijk', een vriend van mij zei dat namelijk ook, maar hij hielp me niet verder. Ik hoop dat jullie dat wel doen.

Dit stukje code kreeg ik dus:

<?php
   if (isset($_POST['inlognaam']) && isset($_POST['wachtwoord'])){
     // Controleer hier of gebruikersnaam en wachtwoord kloppen
   }
?>

In eerst instantie dacht ik: dat is makkelijk, ik maak gewoon een if daarbinnen... if $_POST['inlognaam'] = inlognaam en wanneer dat klopt komt er te staan dat je dus ingelogd bent...

Ik weet dat het echt de eerste stap is en of het nu is dat ik zo dom ben of wat dan ook, maar ik kom er niet op.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groetjes,
Eveline
Eveline jij komt nu echt onbeleefd over.
Wij proberen je te helpen en dan krijgen we een 'snak en een bijt' terug??
Hmmm waar staat een reactie van jou?

Misschien ben ik wel onbeleefd.... Who knows, maar als ik al heel duidelijk aangeef: dus zonder database en ik krijg een oplossing met query's e.d.... Mwa... Ook vrij onbeleefd, want dan wordt er dus blijkbaar niet goed gelezen.
Eveline Tralalalaaaa op 13/10/2010 21:10:01

Als je naar mn code kijkt zie je dus dat het via POST gaat, heb ik er zelfs bij gezet, apart nog.

Eveline Tralalalaaaa op 13/10/2010 21:14:48

Ja misschien heb ik dat al gedaan...? Het checken of het klopt snap ik dus niet en daarom vraag ik hier.

Zie alleen dat je controleert of er gegevens zijn ingevoerd (isset), maar je vertelt verder nergens waarmee je die invoer wilt gaan vergelijken. En dat is toch wat je wilt?

Eveline Tralalalaaaa op 13/10/2010 21:14:18

Laat maar.

Als jullie niet lezen wat ik zeg en wat mijn probleem is, nee dan gaan jullie me niet kunnen helpen nee.

Maar bedankt voor de moeite.

Als niemand kennelijk begrijpt wat je bedoelt, zou het ook aan je vraagstelling kunnen liggen.....
SanThe heeft de oplossing na gevraagd te hebben wat ik dan wilde beveiligen. Dus... Ja, 't zal vast aan mij liggen!
Last van maandelijkse problemen? Kom op, je kan toch wel wat netter reageren naar de mensen die je proberen te helpen? Je krijgt zo 7 reacties.. En als er dan 1 maar snapt wat het is.. Tja dan moet je de oorzaak toch bij jezelf gaan zoeken. SanThe is nu eenmaal iemand die vaak en goed gebruik maakt van de glazen bol.

Vind trouwens een beetje vaag, je wilt niks beveiligen maar toch authenticatie?
Schoolopdracht? Ik hoef verder niks te beveiligen namelijk want er is nog niks. Dus er valt nog niks te beveiligen.

Ik zei toch dat het aan mezelf ligt.. Ik snap echt niet waarom hier nou zo over gedaan moet worden, terwijl ik het zelf toegeef?
Oh sorry, ik dacht dat je het sarcastisch zei.

Reageren