Ik heb een probleem met mijn server. Ik host mijn site bij zymichost, en daar hebben ze rotinstellingen bij de php.ini staan. Ik wil graag een nieuwe php.ini maken, maar hoe host ik die dan?
Zijn er truukjes met htacces?
Of kan ik iets anders doen.

Wil je ff reageren als je ook zymic hebt of wat weet hierop?

Alvast tnx!
:) Max

P.s. Ik krijg misschien Donderdag een nieuwe pc, daar ga ik dan mijn site op hosten via Xerver, en dan voeg ik mysql ook toe
Als je op een shared hosting zit, is het vaak zo dat de hosting suPHP heeft geinstalleerd. Een soort add-on voor Apache (webserver) waarbij PHP niet onder apache draait, maar onder jouw username, waardoor er bij onveilige scripts minder schade kan ontstaan. Mede door deze veiligheid is niet meer mogelijk om php-flasgs in .htaccess te gebruiken om bijv 'magic quotes' uit te zetten of error reporting in stellen.

In plaats daarvan is er besloten door de makers dat men zelf een php.ini kan aanmaken (soms kan dat zelf in cgi-bin, soms moet de hosting dat doen) waarin men de instellingen plaatst.

Dus het punt is, php.ini aanmaken werkt niet altijd.
Nee, dat is inderdaad ook mijn eigen ervaring. Sommige php.ini instellingen kun je niet zelf overrulen (maar eventueel wel laten aanpassen door je provider).

Reageren