Pfff, dit was en is ook nog wel mijn lieveling forum, maar er komen steeds meer irritante ventjes bij. en dan heb ik het niet over de mensen die goede onderbouwde kritiek geven, maar over de gene die:
- Standaard forum punten niet in hun scripts verwerken
- Niet googlen
- Oude scripts ophalen met zinloze reacties
laat mij niet te enige zijn en spreek je frustratie uit. Ik weet dat ik niet de enige ben dusja :P. Kunnen de mensen die aan een van de bovenstaande punten voldoet geen waarschuwing krijgen ofzo bah.
Het is inderdaad zeer jammer dat er op elk forum wel van die "hier is de code zoek maar uit" mensen zitten.
Ik ben zelf ook voor iets meer moderatie, gewoon een waarschuwings systeem en bij 6 waarschuwingen (ofzo) een ban van een maand (ofzo).
Milo S
- Standaard forum punten niet in hun scripts verwerken
Sommige beginners leren het standaard verkeerd aan, hier vind ik dus niet zo veel aan te doen. Het is alleen een beetje jammer dat je elke keer weer het zelfde moet antwoorden. Maar dat is nou eenmaal zo en anders antwoord je maar niet denk ik dan.
Oh, Zodra ik me aan een topic erger reageer ik er niet op. En dat zijn meestal de topics waarin lange stukken code worden geplaatst, welke zo onoverzichtelijk is dat ik me flink moet inspannen om het te lezen. Next topic dus.
Stel er komt een topic wat nergens op slaat moet een mod het dichtgooien, MAAR de gebruiker krijg nog wel de mogelijkheid om de beginpost te veranderen. Als hij dit gedaan heeft stuurt hij de desbetreffende mod een PM met de vraag of het topic weer open mag.
Vaak zijn het dezelfde gebruikers die in de fout gaan dus waarschijnlijk is dit op lange termijn alleen maar nodig voor nieuwe gebruikers die niet kunnen lezen.
Of:
Een karma systeem, zo kun je elke post karma punten geven (als het aan de eisen voldoet) met een X aantal karmapunten kun je bijvoorbeeld een reclamevrij PHPhulp kopen of een ondertitel, wisselende profielfoto, enz. enz.