Pfff, dit was en is ook nog wel mijn lieveling forum, maar er komen steeds meer irritante ventjes bij. en dan heb ik het niet over de mensen die goede onderbouwde kritiek geven, maar over de gene die:

- Standaard forum punten niet in hun scripts verwerken
- Niet googlen
- Oude scripts ophalen met zinloze reacties

laat mij niet te enige zijn en spreek je frustratie uit. Ik weet dat ik niet de enige ben dusja :P. Kunnen de mensen die aan een van de bovenstaande punten voldoet geen waarschuwing krijgen ofzo bah.
Nee das het grootste punt, ze lezen het niet! Deden ze dat maar, dan waren de frustraties er niet...
Mensen die zich er niet aan houden gewoon waarschuwing +1, aantal waarschuwing 3? dan tijdelijke ban. Het moet hard aangepakt worden.
"Het moet hard aangepakt worden."
Kinderen, kinderen, relativeer toch een beetje. Laat het lekker vrij en stop met jezelf te kwellen door je te ergeren. Het is een menselijke eigenschap om lekker rond te wentelen in ellende en lekker te ergeren maar stop ermee. Het kan toch niet zo zijn dat we straks eerst bij Bas op de stoep moeten staan en aanbellen en met twee vingers in de lucht als een padvinder zweren dat we niet stout zullen zijn? Kom op wees een optimist en help anderen, ook wanneer ze communicatief minder vaardig zijn zoals ik. Het alternatief is een compleet gesloten phphulp, een 25-tal vriendjes onder elkaar die professioneel elkaar helpen bij hun o-zo-belangrijke webdesigner werk en niet gestoord willen worden door beginnende php-ers zoals ik.
Jelmer rrrr op 24/11/2010 23:36:11

Verder denk ik wel dat ik de laatste tijd een duidelijk statement meegeef dat je niet verplicht bent te reageren...

Een karma systeem waarbij mensen beoordeeld worden op de kwaliteit van hun reactie zou de oplossing kunnen zijn. Zodra je reageert op een onderwerp waar je niets van weet loop je het risico je karma naar beneden te trekken.

Ben ik het mee eens, echter is dat vrij lastig om dit in deze fase nog te implementeren denk ik, en daarnaast is de enige die dat kan Bas en die heeft het al druk zat volgens mij.

Echter de toevoeging van een functie waarmee de TS kan aangeven met welke reactie zijn/haar probleem is opgelost zou een goede tussenweg zijn!
@ Justin, is je "goede tussenweg" niet lastiger uit te voeren dan een karma systeem? Bij jou zou je dan moeten kijken wat voor termen er in de post voorkomt hierop weer een oplossing gaan baseren en dit weergeven. Karma systeem lijkt me makkelijker. 2 knoppen -1 of +1. Daarbij zit er al een karma in het script gebeuren, kan je dit dan niet ongeveer kopiëren?
En voer alsjeblieft in dat scripts pas worden toegevoegd na toestemming. De bagger die daar nu in zit...
Pim - op 25/11/2010 16:42:06

En voer alsjeblieft in dat scripts pas worden toegevoegd na toestemming. De bagger die daar nu in zit...

daar ben ik mee akkoord, hetzelfde met tuts
Ja vreselijk... kwalitatief zwaar onder de maat + oud. Misschien moeten die ook maar eens verwijderd worden.
Milo S op 25/11/2010 16:19:02

@ Justin, is je "goede tussenweg" niet lastiger uit te voeren dan een karma systeem? Bij jou zou je dan moeten kijken wat voor termen er in de post voorkomt hierop weer een oplossing gaan baseren en dit weergeven. Karma systeem lijkt me makkelijker. 2 knoppen -1 of +1. Daarbij zit er al een karma in het script gebeuren, kan je dit dan niet ongeveer kopiëren?

De knop is alleen zichtbaar voor de TS en kan daarmee bij de post aangeven of dit de oplossing was. Dus nee dit is niet moeilijk te realiseren :-)
Justin Streuper op 25/11/2010 18:08:13

[quote="Milo S op 25/11/2010 16:19:02"]

De knop is alleen zichtbaar voor de TS en kan daarmee bij de post aangeven of dit de oplossing was. Dus nee dit is niet moeilijk te realiseren :-)
[/quote]

Je zit er dan wel mee dat de TS-er vaak ook geen idee heeft wat er mis gaat.
Dan kan er iets ontstaan als dit:
Persoon A: Hoi, hij doet het niet:
<?php
$blaat = $_GET['blaat];
echo($blaat)
?>

Persoon B: Dat klopt, het moet dit zijn:
<?php
$blaat = $_GET[blaat];
print($blaat);
?>

Persoon A: Hij doet het, hartstikke bedankt! markeert topic als afgehandeld

Dan is de code kwalitatief nog niet correct (php vangt zooi op). Dus dan moet een ervarener persoon maar gaan posten dat het niet klopt door op een link te klikken ergens?
Volgens mij ontmoedigd je daarmee de 'profs'...
Bij StackOverflow werkt het ook volgens dit pricipe:

Kijk hier maar

Je kan blijven reageren echter kan het probleem wel zijn opgelost voor de topicstarter, en aan hem is het dan te bepalen waar hij/zij genoegen mee neemt :-)..

Als ik hier een query neerzet die niet werkt waar backticks in staan bijvoorbeeld en de eerste beantwoordt mijn vraag en vervolgens gaan de volgende 20 posts over het feit dat ik backticks gebruik, kan ik zelf kiezen of ik daarmee iets doe, maar m'n query doet het wel.. Dus dan is het meer probleemoplossend denken in plaats van corrigeren zonder de vraag te beantwoorden wat hier vaak gebeurt.

Reageren