Ik beheer een website , waar mensen moeten inloggen een googlebot zal dus never nooit de binnenkant zien van deze website.
Is het op een of andere manier wel zo te maken dat een googlebot kan inloggen op deze website of is dit totaal onmogelijk.

Mischien behoord deze vraag hier niet maar denk dat het wel intresant kan zijn.

Met vriendelijke groet,

Mike de jong
En dan zijn al je beveiligde pagina's gewoon te zien op Google. Wat heeft inloggen dan nog voor nut?
Het betreft een online gaming , dus inloggen is enkelt noodzakelijk voor op je eigen account te komen en te kunnen spelen.

Ik dacht dat als een browserbot , in dit geval de google bot in kan loggen hij automatisch alle leden profielen ziet en mee neemt in de indexering ?
Als je moet inloggen dan kan de googlebot niet op de afgeschermde pagina's komen. Ik zou wel op de afgeschermde pagina's de onderstaande metatag plaatsen. Als dan ooit een afgeschermde pagina bij een zoekmachine terecht komt, wordt hij niet opgeslagen (geindexeerd).

<meta name="robots" content="noindex,nofollow,noarchive">
Wel zonde dat het niet kan , anders zouden er aantalspelers x profielen te vinden zijn bij de zoekopties op google lijkt mij ?
Maar waarom zou je spelerslijst niet beschikbaar mogen zijn voor bezoekers van je site, maar wel als ze via google zoeken?
Het ging mij niet op de spelerslijst maar om de profielen , dat zijn er 10.000+ dit zou dus 10.000 meer pagina's op google betekenen als ik het goed begrijp?
Het is gewoon mogelijk, via Google Webmaster centrum kun je de bot laten inloggen.
Hoe en waar ? want ik zoek me echt rot en vind niets erover.

Met vriendelijke groet,

Mike de jong
Daar ben ik natuurlijk aangemeld , maar er staat totaal geen info hoe of wat de google bot te laten inloggen op een website waarbij inloggen noodzakelijk is.

Reageren