Ik zei dus:
[quote="Karl Karl op 22/12/2010 14:35:37:"]
Is het nou zo lastig om een spamfilter in te bouwen?
Niet:
Karl Karl heeft nooit gezegd:
Er is spam.
[/quote]
De stand van zaken nu:
II mods hebben wat uitleg gegeven.
II leden hebben wat gevraagd.
- Admins hebben wat gezegd.
I mod heeft weer eens niet uit zijn doppen gekeken.
Ja heel moeilijk omdat opperhoofd Bas zich al een tijdje niet heeft laten zien.
Wij als mods zouden graag zelf ook ip adressen, gebruikersnamen en email adressen willen blokkeren maar die mogelijkheid is er nog niet vandaar dat de spam steeds terug komt. Aangezien mods ook niet altijd online zijn gebeurt het soms dat er spam staat die voorkomen/verwijderd had moeten worden..
Chris Horeweg
Excuses Karl, dacht dat je gewoon wilde aankaarten dat er spam was ;-)
In de colofon staat wie er waar actief is. Wat wij kunnen is het bewerken en verwijderen van topics, eventueel het aanpassen of verwijderen van een script, tutorial of boek. Anderen kunnen weer nieuws plaatsen.
Niemand kan IP's zien/verbannen, accounts (tijdelijk) uitschakelen of accounts aanpassen.
En ja, dat trekt redelijk wat ergernis :-)
dit lijkt mij ook een goed stukje:
karl
Volgens mij zou een simpele stripos al voldoende moeten zijn. Al vraag ik mij wel af of het geautomatiseerd is (wat gelijk wat zegt over de kwaliteit van de scripts). Of vraag aan Jelmer of zijn spamfilter ingebouwd kan worden.
Dus karl, dit is ondertussen al de 4de topic over spam. Heeft het geholpen?
Ik wacht nog steeds op antwoord van Bas Kreleger... Hij is al een hele poos 'aanwezig' op de site, dus ik neem aan dat hij dit ook wel heeft gezien. Hij kan vast dan ook wel een antwoord schrijven...
Edit: Blijkbaar is er wel een filter op iets als kreleger ofzo. Nog eens proberen. Druk op quote om te zien dat ik zijn naam voluit schrijf: Bas Kreleger
We zullen geduld moeten hebben, stuur hem anders ook een pm. Als hij zich dan aanmeld zal hij het wel zien. :)
Hij is al de heel tijd aanwezig. Dan moet hij dit ook wel zien.
Effe testen, ik ben niet voor één gat te vangen:
Bas http://Kreleger Bas K.r.e.l.e.g.e.r.
KRELEGER
Meneer wilt blijkbaar niet meer geassocieerd worden met phphulp.
[quote="PHP Jasper op 29/12/2010 17:06:21"]
We zullen geduld moeten hebben, stuur hem anders ook een pm. Als hij zich dan aanmeld zal hij het wel zien. :)
Hij is al de heel tijd aanwezig. Dan moet hij dit ook wel zien.
Effe testen, ik ben niet voor één gat te vangen:
Bas http://Kreleger Bas K.r.e.l.e.g.e.r.
Meneer wilt blijkbaar niet meer geassocieerd worden met phphulp.
[/quote]
kan je dat ook inneens aan bas vragen als hij hier nog een keertje is.
Ach, als iemand wilt dat zijn forum straks alleen nog maar bestaat uit spam topics moet die persoon dat gewoon zou houden.
Ik weet wel dat met zo'n slechte communicatie tussen gebruikers en 'moderators/beheerders' vaak de aankondiging is van een grote leeg loop op forums...
Maar ja wat ik in het begin ook zei. Als bas dit wilt dan moet hij vooral zo door gaan.
En als je een spamfilter moeilijk vind maak dan een ban systeem. Nu kunnen de spammers gewoon rustig door blijven gaan.
?
Onbekende gebruiker
29-12-2010 17:16
gewijzigd op 29-12-2010 17:17
BAS
KRELEGER, waarom censuur je je naam?
Waarom voer je geen spamfilter in?