Topic bedoeld om gewoon te praten.

Off-topic kan dus gewoon niet in deze topic ja kan altijd aan een nieuwe discussie beginnen, de bedoeling is wel dat het een soort van doorlopende tekst en dat er niet van de hak op de tak wordt gesprongen. Als er op deze topic na 2 dagen niet wordt gereageerd kan er natuurlijk een nieuwe discussie geopend worden.

Om te starten misschien de discussie aansnijden over de sfeer op php-hulp de laatste tijd. Dan kijk ik naar het voorval met karl (iedereen weet wel wat) en dan ook nog een voorval met the ultimate in een topic.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat hier alleen over de slechte sfeer gepraat word, er mag ook wel over leuke onderwerpen gepraat worden.

De mogelijkheden zijn helemaal open.
Wie zin heeft voor een gezellige babbel of graag zijn mening wil delen over een bepaald onderwerp (actueel of niet actueel / gerelateerd met php-hulp op helemaal niet) kan dat zeker doen in deze topic en ik ben er zeker van dat geïnteresseerde mensen zullen reageren en hun mening verkondigen.

Zo word de band tussen de mensen van de community sterker en hopelijk verbetert de sfeer hier wat door.

Aan de moderators: Ik denk dat dit topic wel open kan blijven aangezien dat deze in de koffie hoek staat?! Natuurlijk kunnen jullie ingrijpen als jullie vinden dat het te extreem wordt door wat dan ook, maar doe dit dan niet door onmiddellijk de topic te sluiten maar een waarschuwing te geven en als er na de waarschuwing nog steeds over een bepaald onderwerp verder gaat kan de topic gesloten worden en hebben we het zelf gezocht.

Zo hopelijk start ik hiermee een mooie dialoog tussen alle verschillende schakels van deze community en wordt het hier terug een beetje levendiger.

Mvg

Toevoeging:

Nog even speciaal enkele regels op een rijtje zetten:

- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.

- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.

- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst

- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen en smileys..

Verdere regels zijn natuurlijk hier te vinden
Joden, moslims, christenen allemaal dezelfde god alleen een andere naam

[size=xsmall]Toevoeging op 18/01/2011 19:09:30:[/size]

@ Santhe ik krijg hetzelfde als jij
@Santhe

Ik krijg gewoon zoals ik het heb ingetypt? Heb je niet toevallig het in commentaar gezet?

edit:
Als ik het op mijn webserver uitvoer dan krijg ik het zoals ik hierboven heb beschreven, voer ik het gewoon in mijn documenten uit krijg ik zoals santhe het beschrijft. Zou het aan de browser of het besturingssysteem liggen?

edit:
Aan besturingssysteem denk ik ook niet, want ik herinner dan Santhe wel eens gezegd heeft dat hij een versie van Windows uit 19 - noach gebruikt.

@Jasper
Nee, niet waar. Bijvoorbeeld de moslims. Die erkennen Jezus niet als de zoon van God. En aangezien de meeste Christenen (uitgezonderd de Jehova getuigen) in een drie - enig God geloven gaat dat dus niet samen ;)
Niels Kieviet op 18/01/2011 19:10:55

@Santhe

Ik krijg gewoon zoals ik het heb ingetypt? Heb je niet toevallig het in commentaar gezet?

edit:
Als ik het op mijn webserver uitvoer dan krijg ik het zoals ik hierboven heb beschreven, voer ik het gewoon in mijn documenten uit krijg ik zoals santhe het beschrijft. Zou het aan firefox liggen?

@Jasper
Nee, niet waar. Bijvoorbeeld de moslims. Die erkennen Jezus niet als God. En aangezien de meeste Christenen (uitgezonderd de Jehova getuigen) in een drie - enig God geloven gaat dat dus niet samen ;)

christenen geloven niet in jezus als god, jezus is de messias. Zoek een keer alle profeten op van het christendom jodendom en de islam, je zal zien dat je bij abraham komt: de aardsvader. Maar ook dat is niet de God maar een profeet

Deze 3 godsdiensten hebben allemaal dezelfde god de verschillen

Christendom : Jezus als messias
Jodendom: zij wachten nog op de messias
islam: mohamed was de messias.

Er zijn nog wel enkele verschillen maar eigenlijk komt alles op hetzelfde neer.

Ik bedoel de Kerk met hoofdeletter K. Dus de paus, ..., al die misbruiken die tegenwoordig aan het licht komen. Hetzelfde bij andere godsdiensten bij enkele islamitische landen word de koran gebruikt om het volk onder het gezag van de heerser te houden. De heerser interpreteert het heilig boek van de godsdienst hoe dat hij dat wil en kan zo het volk beïnvloeden, manipuleren.

In de middeleeuwen was dat ook zo in europa maar na 1780 (franse revolutie) is er een keer punt gekomen.
Niels Kieviet op 18/01/2011 19:10:55

@Santhe

edit:
Als ik het op mijn webserver uitvoer dan krijg ik het zoals ik hierboven heb beschreven, voer ik het gewoon in mijn documenten uit krijg ik zoals santhe het beschrijft. Zou het aan de browser of het besturingssysteem liggen?

edit:
Aan besturingssysteem denk ik ook niet, want ik herinner dan Santhe wel eens gezegd heeft dat hij een versie van Windows uit 19 - noach gebruikt.

Hahaha, 19 - noach .... Klopt wel hoor. Ik zit nu op XP, maar die doet het hetzelfde als ME.

Maar okee.

Als je nu een bestand zou maken genaamd test.php en je zet dit er in. Wordt de echo, die in de html file staat uitgevoerd of niet. Graag eerst antwoorden zonder te testen.

<?php
$error = 'hallo ';
include('test.html');
echo 'wereld';
?>
ik zeg maar zo: hallo ik zeg maar niks. wereld

zonder te testen

of misschien:

ik zeg maar zo: ik zeg maar niks. wereld
@Santhe

Als het goed is wel, want hoe werken anders de template parsers ;)

@Jasper

christenen geloven niet in jezus als god, jezus is de messias. Zoek een keer alle profeten op van het christendom jodendom en de islam, je zal zien dat je bij abraham komt: de aardsvader. Maar ook dat is niet de God maar een profeet

Deze 3 godsdiensten hebben allemaal dezelfde god de verschillen

Christendom : Jezus als messias
Jodendom: zij wachten nog op de messias
islam: mohamed was de messias.

Er zijn nog wel enkele verschillen maar eigenlijk komt alles op hetzelfde neer.

Ik bedoel de Kerk met hoofdeletter K. Dus de paus, ..., al die misbruiken die tegenwoordig aan het licht komen. Hetzelfde bij andere godsdiensten bij enkele islamitische landen word de koran gebruikt om het volk onder het gezag van de heerser te houden. De heerser interpreteert het heilig boek van de godsdienst hoe dat hij dat wil en kan zo het volk beïnvloeden, manipuleren.

In de middeleeuwen was dat ook zo in europa maar na 1780 (franse revolutie) is er een keer punt gekomen.

Waar basseer je dat op? Christenen geloven wel dat Jezus God is. Hij is toch degene die de zaligheid voor zijn volk heeft verdient? En de zaligmaker moest een mens zijn maar ook tegelijkertijd God. Dus ;)

Overigens is Abraham geen profeet. Hij is iemand die in het begin van de wereld leefde en van God de opdracht kreeg om zich te vestigen in een 'ver land'. En in de loop van de tijd kreeg hij een hele goede band met God, zelf zo dat hij zijn zoon zou offeren omdat God dat zei. Als God hem niet tegen had gehouden had hij dat gedaan.

De kerk met een hoofdletter K is volgens jouw de paus? Heb je wel goed opgelet bij catechisatie? Als je dat hebt gehad? kerk met een hoofdletter zijn alle kinderen van God. Natuurlijk niet letterlijk maar dat zijn de mensen die ze 'bekeerd' noemen.

Welke kerk ga jij naar toe als ik vragen mag? En Santhe waar geloof jij in? Ben je atheïst? Of geloof je in de theorie van Darwin?
Niels, heb je mijn tekst gelezen? :p
Inderdaad, de php in test.html wordt dan gewoon uitgevoerd.
dan was mijn eerste gedacht toch juist :)
PHP Jasper op 18/01/2011 19:27:27

dan was mijn eerste gedacht toch juist :)

Klopt. Ik was er zelf ook niet echt mee bekend. Maar Niels maakt natuurlijk wel een scherpe opmerking. Ik heb zelf nog nooit met templates gewerkt.

Reageren