Volgensmij is hier nog geen topic over, maar kan iemand mij het precieze verschil, de voor en de nadelen van MySQLi tegenover MySQL uitleggen? Ik heb al gezocht op het internet, maar ik kan geen goed Nederlandstalig antwoord vinden.
In dit phphulp topic wordt gezegd dat je beter kan overstappen naar MySQLi. Ik ben al een langere tijd bezig met een grote database met veel sql queries. Is het dan aangeraden om over te stappen? Ik heb een tijd geleden in een boek gelezen dat MySQLi meer voor kleinere websites is, en dat je MySQL beter voor complexe websites kan gebruiken.
Verschil erin is de PHP techniek. Het communiceert nog steeds met een normale MySQL server. MySQLi is echter meer OOP. Kijk ook eens naar PDO!
?
Onbekende gebruiker
08-02-2011 14:03
gewijzigd op 08-02-2011 14:04
Bedankt. Maar PDO kan MySQL en MySQLi aan toch? Welke van de twee is dan beter? En wanneer gebruik je precies PDO? Ik zie het namelijk nooit op het internet staan.
Jordy, weet jij het verschil tussen MySQL en MySQLi? Jij denkt volgens mij dat het twee verschillende databases zijn maar dat is niet zo. Het is de achterliggende techniek.
PDO is weer anders dan de mysql_* functies en het mysqli object. PDO zorgt ervoor dat je met meerdere soorten databases kan praten zonder daar verschillende queries voor te schrijven.
?
Onbekende gebruiker
08-02-2011 15:41
Ja, dat snap ik. Maar in het topic dat ik aan het begin als link gaf wordt MySQL iaangeraden, en geen MySQL. Deze zal zelfs standaard uitgeschakeld zijn. Maar in het boek dat ik las werd juist gezegd dat je MySQL moet gebruiken voor complexe toepassingen.
Wat ik je aanraad is om dat boek de prullenbak in te gooien, want [php]mysql[/php] aanraden boven [php]mysqli[/php] of [php]pdo[/php], dan ben je niet goed wijs..
?
Onbekende gebruiker
09-02-2011 13:45
Klopt het dan niet dat MySQL voor complexere toepassingen is?
En waarom is MySQLi beter dan MySQL? Zoals ik al zei kan ik daar namelijk op internet weinig over vinden.
Jordy, heb je uberhaupt de links gelezen die ik heb opgegeven? Het gaat niet om de server van MySQL, maar om de PHP verbinding naar de server. Dat verloopt via --> [php]mysql[/php] (functies) <-- of --> [php]mysqli[/php] <-- (object) of via --> [php]PDO[/php] <-- (object)