Door
PHP erik
op 08-04-2004 12:18
gewijzigd op 08-04-2004 12:20
1.950 views
Hey Mensen,
Ik heb gister mn layout helemaal veranderd, en HTML 4.01 Transitional Valid gemaakt en CSS valid.
Ik wil een review van voornamelijk de layout en de 'opbouw' van de site. Er is nog niet zoveel inhoud, omdat ik hier geen zin en tijd in/voor heb. Dus let maar niet te veel op het aantal pagina's.
Ik kan niet elke pagina helemaal validate maken, omdat ik ook dingen moet uitleggen en laten zien die niet correct zijn volgens mijn HTML versie, gedefinieerd in doctype. Maar de layout is valide.
maarre.. ik gebruik bijvoorbeeld <xml> en dat 'mag' niet. Ik heb geen zin om dit 100 keer aan te passen. Ook waren er nog wat dingetjes, maar niets bijzonders op zich. Want dit werkt perfect op alle browsers
Valid (X)(HT)ML is overrated. Werkt het voor je doelgroep: is het toch prima?
Hoewel de moraalridder in mij zegt: "standaarden zijn er niet voor niets, en al die kut browsers eten toch wel wat je ze voerd". Maar helaas heeft de moraalridder van de luiheid overmacht: ik ga niet 10 uur besteden aan elke pagina om de HTML valid te krijgen. Ik heb wel iets beters te doen.
?
Onbekende gebruiker
08-04-2004 13:39
Ik zal je mijn mening ook maar even doen, ik vind het er slechter op geworden, al die donkere kleuren, tis simpel qua lay-out waardoor mensen denken, nou snel naar een site die meer info erop heeft. tenminste daar vind ik het op lijken. als ik op z'on site kwam zou ik doorgaan naar ongeveer z'on site als phphulp. dit zijn kritieken die je kunnen laten denken over je site ;)
nee, dit vind ik totale bullshit. iedereen vind de layout mooi en strak, en dan ga jij beweren dat het er simpel uit ziet. probeer jij het maar eens na te maken.
bedankt voor je commentaar, maar ik vind het grote BS
belangrijk is de informatie en ik vind de informatie perfect, scheelt je heel wat gezoek op google, css moet ik nog steeds veel van leren.........ok basis weet ik dan.
Lay-out ik vind hem wel goed. kijk uitstekend is hij natuurlijk nooit. www.2advanced.com (niet zelf gemaakt) ziet er gelikt uit, en daar zeuren mensen zelfs over
ooo je 1 x kritiek het blad waar de tekst in staat vind ik soms te klein worden bijvoorbeeld bij beginner, die had ik toch een minimale grote gegeven en de
<body leftmargin='0'>
<div align='center'>
<table width='770'>
heey erik ik vind het egt een top site, vooral wat je gedaan hebt om de mensen die er komen kennis te laten maken met de verschillende kleuren is egt cool. ik denk dat je een bezoeker er bij hebt , vooral voor de CSS hulp.
maar mijn score blaadje:
(maybe is dat een idee voor het deel forum site reviews!)
Layout: 8; mooi gefotosoepte banner, lekker overzichtelijk met de links.
Inhoud: 9; CSS is volledig, goeie info over html tags
Overall: 9; Gewoon een goeie html\css hulp site, ik zal hem cker aanraden bij mensen die html willen leren.
Coole lay-out, al vindt ik het meer iets voor een Clan-site of iets dergelijks. Het ziet er erg pakkend uit, maar ik verwacht als bezoeker altijd een meer strakker design op dit soort sites. Niettemin is die gewoon mooi. Beetje traag af en toe met laden... en dat zeg ik met een 2/1 MBit verbinding... dus misschien niet helemaal 33k6-compatible (en ja, die zijn er nog! :D Een klasgenoot van mij heb dat zelfs.. :D).
Verder wat op- en aanmerkingen op je teksten waar je eens over zou kunnen nadenken met de Pasen.. :D
- Je site is geschikt voor jongeren en geïnteresseerden. Maar als ik geïnteresseerd ben heeft mijn leeftijd er toch niets mee te maken?
- Je gebruikt heel veel 'ik' in je teksten. Ik denk niet dat je dat moet doen. Op die manier is het meer een homepage in de stijl van: 'Ik in een kajak in een stroomversnelling'. Voorbeeldje van je pagina: 'Ik zal nu in het voorbeeld de code geven voor bovenstaande button.' Persoonlijk zou ik iets in de trend van 'Hieronder treft u een voorbeeld van bovenstaande button aan' gebruiken.
- Je zoekfunctie. Hmm.. 'Het resultaat van' en dan in het oranje/geel je zoekwoord... Ik zou blauw doen. Geel komt nergens anders terug.
Verder heb ik er eigenlijk maar even snel doorheen gebladerd... Wat ik al zei, het ziet er goed uit, maar misschien is het niet 'strak genoeg' voor een pagina om te 'leren'.