Door
- SanThe -
op 19-05-2011 12:23
gewijzigd op 19-05-2011 12:40
1.239 views
Mischien wel leuk om eens te zien waar iedereen ooit mee is begonnen. Aangezien ik uit een ver verleden kom en mijn eerste computer uit een tijd waarin de meeste van jullie nog bij de ooievaar verbleven zal ik een eerste bijdrage leveren.
Mijn eerste computer was een BBC Acorn Model B met 64Kb geheugen waarvan 32Kb gereserveerd voor het beeldscherm en voor Basic programmeertaal. Géén software, alles dus zelf schrijven. Géén beeldscherm, dus gewoon aan de TV. Géén floppy's of cd's, dus gewoon aan mijn cassettedeck. Géén printer, wel apart te verkrijgen. Géén muis, gewoon de vier up, down, left en right toetsen.
:p Een oude computer tegen een huidige computer zetten is niet zo indrukwekkend. Zet ze maar eens tegen een smartphone van nu. Dan zie je pas hoe snel de techniek aan het gaan is.
Dit was mijn eerste grafische ervaring met mijn computers. De eerste fysieke ervaring met computer was toen ik net kon kruipen, volgens mijn moeder wist ik al snel de uitknop van de pc te vinden ;)
(En toen was er nog geen auto-save in wordperfect ;))
De eerste computer bij ons thuis was ook een dell (desktop). (zeer lang met gedaan, ook zeer te vreden)
Minder als 1GB ram en 80GB harde schijf denk ik.. Besturingssysteem was windows XP
En nu zitten we aan onze 2de pc thuis, ook een dell (desktop). (ongeveer een jaartje en een paar maanden.. zeer tevreden)
4GB ram, 1.2 Tera harde schijf (verdeeld over 2), windows 7. Meer gegevens ken ik niet vanbuiten.
Dan hebben we nog een toshiba (laptop) maar die vind ik niet goed.
:p Een oude computer tegen een huidige computer zetten is niet zo indrukwekkend. Zet ze maar eens tegen een smartphone van nu. Dan zie je pas hoe snel de techniek aan het gaan is.
Dat is zeker! Een beetje smartphone zit tegenwoordig al aan de 1GHz met 512Mb of 1Gb aan werkgeheugen.