Voor de mensen die hier professioneel of op freelancebasis programmeren, wat is jouw uurloon?

Ik ga binnenkort uitbreiden en freelancers inzetten, of een extern bedrijf, en ben benieuwd wat jullie zoal rekenen?
Meestal reken ik iets van 40 euro per uur (voor updates), of ik spreek een vooraf een bedrag af voor een project, omdat het moeilijk is om de uren te controleren voor de opdrachtgever.

Dan kom ik vaak uit op een bedrag van rond de 500 euro per project. Is niet zo duur, maar dat is omdat ik geen diploma's heb en dit puur als hobby doe. Gecertificeerde programmeurs of een bedrijf zal veel meer rekenen, tot het vierdubbele waarschijnlijk.
Ik word meestal niet zo duur betaald, maar pas geleden nog een project (criminals rescripten) voor 100 euro per uur door een webhost bedrijf...
Maar daar was ik dan ook 2 uur mee bezig...
100 euro per uur doe je niet slecht ....

(Uit gaande dat de meeste grootte bedrijven 65 euro per uur vragen.) (Met gediplomeerde programeurs :/)

Ik heb een keer een klein projectje voor een bedrijf gedaan en heb daarvoor 30 euro gekregen (5 regels) + 2 uur nadeken :(
2 uur denken over 5 regels? Vertel...
"Zal ik nou na if(...){ een enter doen of niet... hmmm"

Maar hoe promoten jullie jezelf dan?
Promoten is simpel: bijeenkomsten bezoeken, netwerken, netwerken, netwerken. Gratis en zeer efficiƫnt. Ondernemers onder elkaar zijn aardig voor elkaar ;)

Willem-Jan schreef op 24.05.2005 08:41
2 uur denken over 5 regels? Vertel...

Ik moest een oplossing verzinnen voor een bedrijf die met meerdere servers werkte en waarvan de klanten alleen konden inloggen als ze de juiste server wisten of hundomein.nl:2222

Ik zitten te kutten met php was het 5 regels met javascript :(
Jelmer schreef op 24.05.2005 08:47
"Zal ik nou na if(...){ een enter doen of niet... hmmm"

Maar hoe promoten jullie jezelf dan?

Niet ik hoef geen enkele cent te verdienen dus doe het alleen als ik extreem veel zin heb en personen me speciaal vragen :/
Promoten > website met je voltooide projecten online, visitekaartjes, netwerken (al gezegd, maar belangrijk), veel tegen kennissen en vrienden vertellen (mond op mond reclame), goede producten afleveren, goede service, aftersales bij klanten (service verbeteren).

Elwin
Jeetje, dat is vangen zow... Laat het nouw net zijn dat ik nogal hard aant sparen ben... Kga ook es wat klaten zoeke... :) Misschien kan ik wat leuks maken voor een leuke vergoeding... ;)

Reageren