Voor de mensen die hier professioneel of op freelancebasis programmeren, wat is jouw uurloon?

Ik ga binnenkort uitbreiden en freelancers inzetten, of een extern bedrijf, en ben benieuwd wat jullie zoal rekenen?
Eris schreef op 24.05.2005 15:32
2 uur denken over 5 regels? Vertel...

Ik moest een oplossing verzinnen voor een bedrijf die met meerdere servers werkte en waarvan de klanten alleen konden inloggen als ze de juiste server wisten of hundomein.nl:2222

Ik zitten te kutten met php was het 5 regels met javascript :(

En toen loste ik het op ^^
Ennuh, eens met Elwin.

Edit: Quote gefixt

Tom schreef op 24.05.2005 06:32
Ik word meestal niet zo duur betaald, maar pas geleden nog een project (criminals rescripten) voor 100 euro per uur door een webhost bedrijf...
Maar daar was ik dan ook 2 uur mee bezig...

Niemand gelooft dit he?
Toch?
1. Doet alsof 2 uur veel is ( niet dus )
2. Niemand geeft zomaar 100 euro per uur voor 2 uurtjes wat code veranderen.
In twee uur heb je net 2/3 files aangepast :P
( Kweet namelijk wat voor 'n rommel het is )
[Offtopic modus...]

Mitch schreef op 24.05.2005 16:25

Tom schreef op 24.05.2005 06:32
(criminals rescripten)

:)
[/Offtopic modus...]
Elwin (a.k.a. SpaceFrog) schreef op 24.05.2005 15:57
Promoten > website met je voltooide projecten online, visitekaartjes, netwerken (al gezegd, maar belangrijk), veel tegen kennissen en vrienden vertellen (mond op mond reclame), goede producten afleveren, goede service, aftersales bij klanten (service verbeteren).

Elwin

klopt. that's the way.

(het is mond-tot-mond reclame ;), maar mond-op-mond reclame zal in sommige gevallen misschien wel helpen --> niet mijn tactiek)
Ik vraag geen uurloon maar bekijk gewoon wat ik ongeveer kwijt ben aan tijd per project. Heb net een project af van 150 en nu nog eentje van 100 open en 1 van 175.
Promoten doe ik gewoon via een websiteje.
Doe hetzelfde als Thomas.
Jelmer schreef op 24.05.2005 08:47

Maar hoe promoten jullie jezelf dan?

Promoten doe ik niet veel. Ik kijk wel eens op freelancework, en als ik daar een leuk projectje zie schrijf ik me in.
En af en toe via vrienden of zo, of via oude 'klanten'.

En dat verhaal van 2 uur scripten voor 100 euro per uur...ik twijfel ook aan de juistheid van dat verhaal. Dan zouden er mensen op dit forum zijn die 500 euro per uur kunnen vragen. :S
Mitch schreef op 24.05.2005 16:25
Niemand gelooft dit he?
Toch?
1. Doet alsof 2 uur veel is ( niet dus )
2. Niemand geeft zomaar 100 euro per uur voor 2 uurtjes wat code veranderen.
In twee uur heb je net 2/3 files aangepast :P
Nee hoor Mitch! :) Ik geloof jou hoor! :D
PHPerik schreef op 24.05.2005 17:19
(het is mond-tot-mond reclame ;), maar mond-op-mond reclame zal in sommige gevallen misschien wel helpen
We hadden het dan ook over mijn manier van promoten.. ;P

Elwin
Mond-op-mond-reclame werkt vereweg altijd het beste. Wie geloof je nou eerder? Thomas Klock (van de Silic Bang o.i.d. reclame) of je buurman/collega.
Maar je moet ergens beginnen. Ik help soms wel eens wat mensen dingen in te bouwen, maar ze vragen meteen om meer, en gaan schelden als ik zeg dat ik daar geen zin in heb. Of ze bieden een bannerplaats aan, op een amper-bezochte website waar ik liever niet veel te maken mee heb.
Je snapt het probleem denk ik wel.

Een website met een portfolio werkt ook goed lijkt mij. Maar dan moet je je portfolio beplanten, waarmee? En een portfolio lijkt mij meer voor desgins, de look en feel, maar niet de onderkant, de motor. En in het begin, als redelijke programmeur, zal je toch vooral hier veel ragen op beantwoorden (lees: werk aan verichten voor anderen)
Kasper schreef op 24.05.2005 19:20
[quote=Jelmer schreef op 24.05.2005 08:47]
Maar hoe promoten jullie jezelf dan?

Promoten doe ik niet veel. Ik kijk wel eens op freelancework, en als ik daar een leuk projectje zie schrijf ik me in.
En af en toe via vrienden of zo, of via oude 'klanten'.

En dat verhaal van 2 uur scripten voor 100 euro per uur...ik twijfel ook aan de juistheid van dat verhaal. Dan zouden er mensen op dit forum zijn die 500 euro per uur kunnen vragen. :S

Ja zoals ik, hea Kasper ;)

Nee maar ff ontopic:

Ik ben nog een beginnend PHP'er, maar stel ik doe eens een projectje dan doe ik het niet via uurlon. Ik denk dat ik gewoon een prijs afspreek, dit vind ik zelf ook beter.
Jelmer schreef op 24.05.2005 19:42
Ik help soms wel eens wat mensen dingen in te bouwen, maar ze vragen meteen om meer, en gaan schelden als ik zeg dat ik daar geen zin in heb.

Komt me bekend voor... Ik verdien er nog geen geld mee, maar ben het wel van plan...
Ik wil als freelancer gaan beginnen.
Moet ff met KvK en belasting enzo uitzoeken...

Ik neem aan dat jullie dat ook allemaal netjes doen :P

Reageren