Geachte,

Ik zag op de website: http://www.wikihow.com een leuke widget staan, maar weet niet hoe dit soort widgets heten en kan het zo ook nog niet vinden.

Ik doel hier op de widget die rechts op de website staat die de 'recent changes' er 1 voor 1 inzet.

Weet iemand misschien hoe ik een dergelijke widget zou kunnen vinden of wat de benaming hiervoor is?

Groeten,
Niels
Er zal vast wel iemand iets voor hebben gemaakt, maar je kan het zelf vrij simpel maken met jQuery.ajax en jQuery.slideDown.
Ik herhaal:
Weet iemand misschien hoe ik een dergelijke widget zou kunnen vinden of wat de benaming hiervoor is?

Bedankt voor het antwoord, maar dat helpt me niet echt op weg.
Lukie Brink op 09/06/2011 15:16:46

Ik herhaal:

Bedankt voor het antwoord, maar dat helpt me niet echt op weg.

Je hoeft jezelf niet te herhalen hoor, komt nogal dwingend over en zo werken we op dit forum niet.

Als je een beetje je fantasie gebruikt dan kom je al een heel eind. Er is niet een exacte benaming voor zo'n widget maar Google bijvoorbeeld eens op javascript vertical message scroller.
Mijn firebug verteld me iets met:

rc widget

Maar rc staat waarschijnlijk voor Recent Changes dus ik denk dat het zelf geschreven is.

Zoek wat voorbeelden met jQuery.slideDown en maak zelf iets zou ik zeggen!
@ Ozzie: Dat vroeg ik mij dus af, of dit een standaard widget van jQuery o.i.d. was.. Dat ik via google kan zoeken dat wist ik toevallig ook, dat hoeft me niet verteld te worden. Niet bedankt voor je reactie.

@Johan: Ja klopt, RC staat idd voor Recent Changes. Ik ga er nu ook van uit dat het zelf geschreven is. Ik heb de javascript pagina gevonden. Bedankt voor je reactie.
Lukie Brink op 09/06/2011 15:38:11

@ Ozzie: Dat vroeg ik mij dus af, of dit een standaard widget van jQuery o.i.d. was.. Dat ik via google kan zoeken dat wist ik toevallig ook, dat hoeft me niet verteld te worden. [color="red"]Niet bedankt voor je reactie.[/color]

@Johan: Ja klopt, RC staat idd voor Recent Changes. Ik ga er nu ook van uit dat het zelf geschreven is. Ik heb de javascript pagina gevonden. Bedankt voor je reactie.

En zo gaan we hier dus echt niet met elkaar om. Ik zal er melding van maken.
@Ozzie: Akkoord, succes ermee.

@Johan: Dat is inderdaad waar ik naar opzoek was. Het principe heet dus 'news-ticker'. Harstikke bedankt voor deze waardevolle reactie.

EDIT:

Ozzie PHP op 09/06/2011 15:24:48
Er is niet een exacte benaming voor zo'n widget maar...

Hoe kun je nou zeggen dat hier geen exacte benaming voor is terwijl er binnen uur wel een exacte benaming voor deze widget wordt gegeven. Zoals je zelf in dit topic (http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/directory-in-www-gedeelte-van-server/78522/) tegen 'Aar' zegt: 'je moet niet zomaar ergens vanuit gaan..' omdat jij het niet kent betekent niet dat het niet bestaat...

Lukie, als iemand je probeert te helpen, is het niet meer dan normaal om hier dankbaar voor te zijn, in plaats van zo kinderachtig te zijn. Iemand doet moeite om je op weg te helpen. Let hier voortaan op alsjeblieft.
@ Chris: Excuus, het was misschien een beetje een vreemde reactie van mijn kant. Maar als iemand mij naar Google verwijst dan heeft hij mij niet proberen te helpen. (dat is hoe ik het ervaar)

Ik zal voortaan op mijn 'taalgebruik' letten.

EDIT: 'Als je een beetje je fantasie gebruikt dan kom je al een heel eind.' Die regel slaat natuurlijk ook helemaal nergens op...

Reageren