Ok, sorry dat heb ik dat verkeerd begrepen..
Ik maak overigens mijn sites wel zo dan meertalig maar een paar instellingen zijn.. Dat wanneer klanten het ineens willen je niet alles om moet gooien.
De namen van je Controllers en Actions maken niet zoveel uit. Het gaat om je routes.
Als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een route.ini of iets in die trend kan je gewoon het volgende doen:
Controller: John
Action: Piet
Route wordt dan:
; Even testroute
naam_van_je_route.route = "bladiebla/param/*" ; dit is wat in de url komt
naam_van_je_route.defaults.controller = John
naam_van_je_route.defaults.action = Piet
Het * achter de route (wat in de url komt) betekend dat er vanalles nog achter kan komen. Wanneer dit er niet achter staat en je typt er iets achter krijg je 'netjes' een 404.
Je kan ook aangeven wat er allemaal als parameter opgegeven mag worden. Zoals Kees al zei met een regex.. Bijvoorbeeld alleen digits:
Stel je wilt een ID in je url hebben en die mag alleen digits bevatten:
naam_route.route = "url/:id"
naam_route.defaults.controller = test
naam_route.defaults.action = index
naam_route.reqs.id = "\d+"
Heel flexibel dus! Als je nog meer informatie wilt hebben moet je maar eens de link van Ozzie checken!
Veel succes
?
Onbekende gebruiker
13-08-2011 13:26
Oke, dank je. Ik hou het voorlopig nog even bij mijn gewone Controller naam. Ik kan later alles nog wel in het Nederlands maken.
Let wel op. Probeer de urls niet elke keer te veranderen. Dat is verwarrend voor google en levert problemen op met je bereikbaarheid. (Pagina's die niet meer bestaan, etc)