Kijk mocht ik een webshop willen openen, is het dan beter om het achter de standaard url te zetten door middel van een slash en dan bijvoorbeeld winkel (net als bijvoorbeeld www.voorbeeld.nl/forum etc.) of is het handiger om het tweede voorbeeld toe te passen?
Verschilt het iets voor het optimaliseren voor google?
Als je een Nederlandstalige website hebt is optie 2 natuurlijk mooier. Maar als je meerdere talen gebruikt is optie 1 beter. Je kunt er ook voor kiezen om bij elke taal unieke URL's te maken.
?
Onbekende gebruiker
12-08-2011 17:27
Oke, maar ik maar gebruik van Zend Framework. Dan word het wel weer lelijk:
@Allard. In CakePHP los je dat op met routing. Dus /inloggen/wachtwoord-vergeten is gelinkt aan users_controller.php function password_forgot oid. Dit moet in Zend ook kunnen (zelf geen ervaring met Zend). Kijk hier eens naar.
@Allard. In CakePHP los je dat op met routing. Dus /inloggen/wachtwoord-vergeten is gelinkt aan login_controller.php function password_forgot oid. Dit moet in Zend ook kunnen (zelf geen ervaring met Zend). Kijk hier eens naar.
In Zend Framework gebruik je ook routes.
[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2011 17:56:16:[/size]
Rover --- op 12/08/2011 17:50:10
Maar zijn er verder nog verschillen qua vindbaarheid in het geval van mijn voorbeeld?
Ik denk het niet... het hangt ook niet alleen maar van je url af hoe goed je vindbaar bent.