Oke, ik zal zo even wat meer op zoeken over routing. Heeft iemand misschien een goede tutorial?
Bedankt. Maar als ik voor al mijn pagina's een nieuwe route moet aanmaken. Is dat niet een beetje overbodig? Is er geen betere manier? Misschien routes ophalen uit een bestand? Anders word mijn Bootstrap wel heel vol...
Uit bestand of database... maakt niet uit toch?
Je kunt routes op basis van regexen maken, en inderdaad wellicht genereren vanuit de database en met Zend_Translate de url's meertalig maken :) Dat is de beste oplossing.
Als ik jou was, zou ik het gewoon bij Engelse benamingen houden.
Waarom? Het is wel handiger met de Controllers en Actions. Maar het is voor een Nederlandse website wel mooier. Toch kwam ik een website tegen die het helemaal (verkeerd) doet, mijndomein.nl. Alles in het Engels...
Waarom verkeerd? Dat is gewoon een keuze die je maakt. Ik snap ook niet echt waarom dit van belang is.. Jij gaat toch een website maken waarop jij moet weten wat alles doet? Gebruik gewoon voor hetgeen wat je controller doet, de meest geschikte omschrijving. Zo kan je later (als je er een tijd niet naar gekeken heb) het ook zo weer oppakken, omdat alles duidelijk is.
Natuurlijk niet voor elke actie een subdomein aanmaken.. Daar wordt je website traag van en je host vind dat ook helemaal niet leuk.

Over meertalig:

Moeten de talen op één site staan of heb je voor elke andere taal een apart domein?

Dat is de beste oplossing.

Daar ben ik het niet mee eens, dat licht dus aan de bovenstaande vraag..
Voor mij is het niet meertalig. Ik gebruik gewoon Zend Framework met Engelse Controllers en Actions. Alleen is dat vanuit SEO optiek net echt netjes voor mijn URL's. Mijn website is alleen in Nederland bereikbaar. Wat kan ik dan het beste doen? Meegaan met SEO, of niet?

Reageren