Hoi, ik ben helemaal nieuw in de php. Ik heb zelf een site opgebouwd uit html, gemaakt met frontpage 2003.

Ik heb daar een aantal javascripts aan toegevoegd, wat uitstekend werkt. Nu heb ik een aantal kant en klare php scripts die ik ook graag aan mijn site wil toevoegen, mijn vraag is dus of dat ook kan en zo ja hoe?

Ik heb wampserver geinstaleerd maar zal niet weten wat ik ermee kan/moet doen. kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt:)
kan iemand mij verder helpen?

Als je even de volgende dingen wilt aanpassen:
- Iedereen heeft een vraag als ze een topic openen, verzin een betere topic titel. Een titel geeft een goede samenvatting. 'Werken met WampServer' zou bijv. geschikt zijn.
- Als je wat enters en alinea's in je bericht zet is het wat beter te lezen.

Nu heb ik een aantal kant en klare php scripts die ik ook graag aan mijn site wil toevoegen, mijn vraag is dus of dat ook kan en zo ja hoe?

Ja, dat kan. Ik denk gewoon kopiëren/plakken in je bestand. Maar het is natuurlijk beter om te begrijpen wat je knipt/plakt. Daarom raad ik je aan of zelf PHP te leren of een ander het te laten doen.

Ik heb wampserver geinstaleerd maar zal niet weten wat ik ermee kan/moet doen.

1) Je gaat naar de map waar wampserver is geïnstalleerd en ga dan naar www/.
2) Je plaatst je site in een mapje in deze www map. Bijv. mijnSite/index.php
3) Je start de wampserver extension. Je ziet nu onderin in de menubalk (bij de tijd enzo) een icoontje verschijnen. Wacht tot deze groen wordt. (mocht deze niet groen worden, kijk dan of je in skype (mocht je dat hebben) het vinkje hebt weggehaald bij settings>geavancieerde opties>verbinding>poort 80 gebruiken...)
4) Open je browser en ga naar http://localhost/ Dit is je WampServer
5) Je ziet hier veel informatie, scroll naar onder en klik op jouw map. Je kan ook meteen naar http://localhost/mijnSite/ gaan.
6) Nu kun je je site zien met alle PHP uitgevoerd.

Ik heb zelf een site opgebouwd uit html, gemaakt met frontpage 2003.