Hoi, ik ben helemaal nieuw in de php. Ik heb zelf een site opgebouwd uit html, gemaakt met frontpage 2003.

Ik heb daar een aantal javascripts aan toegevoegd, wat uitstekend werkt. Nu heb ik een aantal kant en klare php scripts die ik ook graag aan mijn site wil toevoegen, mijn vraag is dus of dat ook kan en zo ja hoe?

Ik heb wampserver geinstaleerd maar zal niet weten wat ik ermee kan/moet doen. kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt:)
kan iemand mij verder helpen?

Als je even de volgende dingen wilt aanpassen:
- Iedereen heeft een vraag als ze een topic openen, verzin een betere topic titel. Een titel geeft een goede samenvatting. 'Werken met WampServer' zou bijv. geschikt zijn.
- Als je wat enters en alinea's in je bericht zet is het wat beter te lezen.

Nu heb ik een aantal kant en klare php scripts die ik ook graag aan mijn site wil toevoegen, mijn vraag is dus of dat ook kan en zo ja hoe?

Ja, dat kan. Ik denk gewoon kopiëren/plakken in je bestand. Maar het is natuurlijk beter om te begrijpen wat je knipt/plakt. Daarom raad ik je aan of zelf PHP te leren of een ander het te laten doen.

Ik heb wampserver geinstaleerd maar zal niet weten wat ik ermee kan/moet doen.

1) Je gaat naar de map waar wampserver is geïnstalleerd en ga dan naar www/.
2) Je plaatst je site in een mapje in deze www map. Bijv. mijnSite/index.php
3) Je start de wampserver extension. Je ziet nu onderin in de menubalk (bij de tijd enzo) een icoontje verschijnen. Wacht tot deze groen wordt. (mocht deze niet groen worden, kijk dan of je in skype (mocht je dat hebben) het vinkje hebt weggehaald bij settings>geavancieerde opties>verbinding>poort 80 gebruiken...)
4) Open je browser en ga naar http://localhost/ Dit is je WampServer
5) Je ziet hier veel informatie, scroll naar onder en klik op jouw map. Je kan ook meteen naar http://localhost/mijnSite/ gaan.
6) Nu kun je je site zien met alle PHP uitgevoerd.

Ik heb zelf een site opgebouwd uit html, gemaakt met frontpage 2003.

Dit is totaal niet de juiste manier. Frontpage is een WYSIWYG editor, dit betekend dat je zelf niet de code schrijft. Hierdoor krijg je verkeerde, lelijke, oude en vaak niet werkende code. Het is beter om zoiets aan een ervaren persoon over te geven.

Want jij bouwt toch ook niet je eigen huis als je zelf geen bouwvakker bent? Dat laat je aan een aannemer over. Zo werkt het ook met site's. Als je zelf geen site's kunt maken kun je ze beter overgeven aan een ervaren persoon. Vooral met PHP scripts is het namelijk erg onveilig. Dat je site op veel browsers en resoluties niet werkt is hinderlijk, maar natuurlijk niet onoverkomelijk. Dat je server, mail, o.i.d. gehacked wordt is natuurlijk een stuk minder.
Ik wil het graag zelf leren, ook een ervaren persoon heeft het allemaal moeten leren. Je hebt me al iets verder geholpen met het mapje www en localhost. Ik ga nog ff verder puzzelen maar meerdere tips zijn welkom. dank je/
Je kunt het beste een aantal beginnershandleidingen lezen en dan wat aan prutsen, beginnen met kleine dingetjes aanpassen en daarna zelf proberen dingen te creëren.

http://phptuts.nl/view/39/ is bijvoorbeeld een heel duidelijke

Er staat er volgens mij hier ook ergens een, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Verzin eens een betere topictitel
Verder raad ik het niet echt aan om zomaar script te downloaden en te installeren, zonder dat je weet hoe het werkt. De kans dat je een lek script zou kunnen downloaden is vrij groot.

Je zit vast niet te wachten op een gehackte PC.
De eerste afdeling is altijd het volgens van tutorials.
volgens mij leg ik het verkeerd uit, ik wil graag kant en klare php scripts aan mijn site toevoegen en dat dat gaat werken. ik heb bijvoorbeeld shoutbox, en met het ook op beveiliging kan ik dat aanpassen met een php editor, ik heb eclips-php. mijn vraag is dus hoe ik die toevoeg en dat dat ook gaat werken, zoals ik het nu heb werkt het niet: http://www.hobbykriebels.nl/Armbanden.htm

Ik doe dus iets verkeerd en wil graag weten wat:)
armbanden.htm (misschien toch handig om eerst een tutorial te lezen...)

En waarom zijn mijn punten die ik aangaf nog steeds niet verbeterd?
http://www.hobbykriebels.nl/shoutbox/shoutbox.htm

Dit zou de extentie .php moeten hebben. PHP werkt standaard niet in .htm(l).
Gezien je HTML-code er heel brak uitziet, denk ik dat je HTML nog niet zo goed begrijpt, en in dat geval raad ik aan om PHP nog even in de ijskast te zetten totdat je HTML en CSS wat beter onder de knie hebt.

Ja de armbanden gebruik ik ff om te testen, de rest is aangepast, dank je aar voor de uitleg, ben nieuw hier:)
Prima, succes ermee.

Edit: Dat shoutbox-script is behoorlijk verouderd, dat dit niet eens meer op de meeste webservers zal draaien.
- Aar -
Gezien je HTML-code er heel brak uitziet, denk ik dat je HTML nog niet zo goed begrijpt,

Dan wordt alles hier duidelijk:
jack de jager
Ik heb zelf een site opgebouwd uit html, gemaakt met frontpage 2003.

@Jack, bedankt voor het aanpassen. Ziet er meteen een stuk vriendelijker uit zo!

Reageren