Hoi, ik ben helemaal nieuw in de php. Ik heb zelf een site opgebouwd uit html, gemaakt met frontpage 2003.

Ik heb daar een aantal javascripts aan toegevoegd, wat uitstekend werkt. Nu heb ik een aantal kant en klare php scripts die ik ook graag aan mijn site wil toevoegen, mijn vraag is dus of dat ook kan en zo ja hoe?

Ik heb wampserver geinstaleerd maar zal niet weten wat ik ermee kan/moet doen. kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt:)
Ik raad je aan om Frontpage aan de kant te gooien, en een boek of tutorial te lezen over HTML 4 of 5. Daarna even leren over hoe CSS werkt, en je bouwt de mooiste sites die je nooit uit Frontpage had kunnen toveren ;-).

Daarna kan je PHP leren, maar als ik jouw was zou ik me daar nog even niet mee bezighouden.
Oke, begin er nu wat meer van te begrijpen wat jullie bedoelen. Ik ga me er mee bezighouden maar wil toch graag php leren. Maar als ik me iets eigen wil maken kan ik me toch beter direct op php stortten ipv html4/5 en css te leren, of leer je daar al veel basis wat in php gebruikt wordt?
html is om pagina's 'basisinformatie' te geven.
css is voor opmaak.
php is om de (html)pagina dynamisch te maken.
Zonder (basis)kennis van html/css heb je dus niet zo veel aan php.

Reageren