Mensen, ik wil op m'n werk een goed toetsenbord kopen. Thuis heb ik een Logitech media keyboard en die typt lekker soepel. Deze is het.
Echter, dit toetsenbord is niet meer verkrijgbaar, dus ik zoek een niet al te duur (maximaal 20,- euro) alternatief. Ik typ nu op een simepl Dell toetsenbordje en echt lekker typt het niet. Iemand een (betaalbare) tip? Oh ja, niet draadloos maar gewoon met een draad.
Loop de eerste de beste mediamarkt o.i.d. in en probeer de verschillende toetsenborden uit.
Een toetsenbord is net als een muis of koptelefoon persoonlijk. Wat voor mij fijn is (Logitech G19, ja ik programmeer die knoppen) hoeft voor jou helemaal niet prettig te zijn.
Heb meerdere toetsenborden gehad maar heb altijd het standaard HP toetsenbord het lekkerste gevonden. Moet er wel bij zeggen dat ik heel erg veel het numpad gebruik en dat is voor zover ik weet bij elk toetsenbord hetzelfde :)
Ik heb nu deze 2 op het oog. Ze lijken me alletwee goed, maar misschien weet iemand een reden waarom ik zou moeten kiezen voor de ene, of juist voor de andere. Ik hoop dat iemand wat advies kan geven.
Het fijnste toetsenbord wat mij betreft is toch wel de MB100Z MB110Z van Apple. Daar kan geen Logitech tegen op (ook niet die ik thuis heb).
Wel precies deze uitvoering, want die draadloze, halve toetsenborden zonder numeriek gedeelte vind ik nogal waardeloos. Mede doordat ze die functie-toets links onderin hebben gepropt.
Elwin, ik heb geen ervaring met deze platte toetsenborden. Ik ben dat dus niet gewend. Als je zou moeten kiezen voor die 2 die ik hier boven heb genoemd, wat zou dan jouw voorkeur zijn?
Tsjah, het is lastig om dat op basis van een afbeelding te bepalen. Puur op basis van de afbeeldingen zeg in de Kensington, vanwege de Enter-toets. Maar ik kan weer niet zien welke drie knoppen er nou boven de cursortoetsen gepropt zijn.
Het best is denk ik toch, zoals boven eerder geschreven, om een lokale PC-boer, Media Markt, Saturn, Dixons, It's of weet-ik-wat binnen te stappen en te gaan rammelen op die dingen die uitgestald zijn. Of je hem dan vervolgens daar koopt, of op internet, is jouw keuze.
Edit:
En ik kan je ze wel aanraden hoor, die Apple toetsenborden. Thuis zit ik altijd te vloeken op dat grote, logge toetsenbord. :)
(maar het gaat me te ver om een Apple toetsenbord aan mijn Windows PC te hangen ;))