Hoi, ik probeer shoutbox aan de praat te krijgen, maar krijg steeds deze melding:

mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, null given in C:\wamp\www\shoutbox.php on line 37

Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.
Jack de jager op 24/12/2011 12:26:33

Dat zijn er 2 velden, dank je dit is duidelijker

Bijna. 3 velden tel ik: date, user en message. gebruik voor date een datetime, en voor user en message een varchar.
Desgewenst kan je een 4e veld aanmaken per bericht. een ID, als Primary Key en Auto_Increment.

Ideaal voor herkenning, als je via een admin-paneel een specifieke shout wilt verwijderen. Deze heb je niet nodig in je INSERT, dus de bestaande queries kan je met rust laten.
Als je de reacties had gelezen je tot het volgende gekomen:

CREATE TABLE shoutbox (
  id int(5) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `date` timestamp NOT NULL DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP,
  `user` varchar(25) NOT NULL DEFAULT 'anonimous',
  message longtext NOT NULL,
  PRIMARY KEY (id)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1275 ;
wat vul ik bij de lengte/waardes,standaard waarde2,tabelopmerking,partition definitie in? en collatie latin1.bin?
Zie Niels' reactie.

Collatie is niet zo boeiend voor de beginner. En kan je lekker zo laten.
De TabelOpmerkingen... tja. Niet echt interessant in mijn ogen.

Maar goed, Niels heeft al een mooie SQL-query geplaatst.

Maar goed, Niels heeft al een mooie SQL-query geplaatst.

Die staat bij de reacties, aangezien er al meer om gevraagd is.
waar vul ik default,AUTO_INCREMENT,current_timestamp,PRIMARY KEY (id,)AUTO_INCREMENT=1275 in?

deze velden zijn nog niet ingevuld bij mij:Lengte/Waardes*1,Standaardwaarde2,Attributen,Null,Index,A_I,Opmerkingen
doe kopieeren plakken sla het op als shoutbox.sql ga naar phpmyadmin ga dan naar de database shoutbox en klik vervolgens op import en klik dat sql bestandje aan en je hebt je database met tabellen er in ;)
Die hele query hoef je niet handmatig int e vullen, maar kan phpMyAdmin ook voor doen.

Copy/paste in het tablad SQL, en alles komt goed.

Toevoeging op 24/12/2011 13:57:45:

Nick van der heijden op 24/12/2011 13:56:34

doe kopieeren plakken sla het op als shoutbox.sql ga naar phpmyadmin ga dan naar de database shoutbox en klik vervolgens op import en klik dat sql bestandje aan en je hebt je database met tabellen er in ;)

Hoeft niet per se in een .sql bestand opgeslagen te worden.
jaa klopt je kan het indd ook kopieeren en plakken in phpMyAdmin ;)

Reageren